အဖြဲ႕အစည္း (လုပ္ငန္း) တစ္ခုကို ဦးေဆာင္ပဲ့ကိုင္မယ့္သူမွာ အေရးအပါဆံုး ရွိရမယ့္ အရည္အခ်င္းက Conceptual Skill ျဖစ္ပါတယ္..။ လုပ္ငန္းကၽြမ္းက်င္တာဟာ လိုအပ္ခ်က္ တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္..။ ဒါေပမယ့္ အဲဒါ ခပ္ငယ္ငယ္ supervisor အဆင့္ေလာက္မွာ ျဖည့္ဆည္းရတာပါ..။ အဲဒီ ကၽြမ္းက်င္မႈ ကို မူတည္ျပီး ဒုတိယတန္း ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္လာျပီဆိုရင္ Human Skill လို႕ ေခၚတဲ့ Interpersonal Skill လိုလာပါျပီ..။ Supervisor ေလာက္မွာ လုပ္ငန္းသဘာဝအရ ကိုယ့္လက္ေအာက္ငယ္သားေတြကို ဆူပူဖို႕ ၾကိမ္းေမာင္းဖို႕ လုိေကာင္းလိုပါမယ္..။ သူ႕ရဲ႕ ဦးတည္ခ်က္ဟာ အလုပ္ျပီးေျမာက္ေရး တစ္ခုသာျဖစ္တဲ့ အတြက္ တြန္းတြန္းတိုက္တိုက္လဲ ေျပာ.. ကိုယ္တိုင္လဲ အနီးကပ္ၾကီးၾကပ္ ဆိုတာ လုပ္ရပါတယ္..။ အဲဒီ အဆင့္ေရာက္ဖို႕ကလည္း Supervisory Skill Training တက္ျပီးမွ ျဖစ္ႏိုင္တာပါ..။
အဲဒီကေနတဆင့္ျမင္လာျပီး Assitant Manager ေလာက္ ေရာက္ျပီဆိုတာနဲ႕ Management Training တစ္ခုခုကို မျဖစ္မေန တက္ဖို႕ လိုလာပါျပီ.။ Management Training တက္ဖို႕မွာ ကိုယ့္ရဲ႕ ပညာေရး ေနာက္ခံက အေရးပါလာပါျပီ.။ ပညာေရးေနာက္ခံ နည္းပါးသူတို႕ အတြက္ အခက္အခဲရွိႏိုင္ပါတယ္..။ Management Training ျပီးေျမာက္တဲ့ အခါမွာ Middle Management ရဲ႕ အငယ္ဆံုး ရာထူးျဖစ္တဲ့ Assistant Manager ရာထူးကို ေမွ်ာ္လင့္ႏိုင္ပါျပီ..။ အဲဒီမွာ Interpersonal Skill ကို သင္ယူေလ့က်င့္ပ်ိဳးေထာင္ရတာပါ..။ လူေတြနဲ႕ ဘယ္လို ဆက္ဆံရမယ္ ဆိုတာကို သင္တန္းမွာေကာ အလုပ္ခြင္မွာပါ သင္ယူရပါတယ္..။ အဲဒီကေနမွာလုပ္သက္ကေလး ရလာတဲ့ အခါ Deputy Manager အဲဒီကမွ တဆင့္ ႒ာနတစ္ခုကို ဦးေဆာင္စီမံရတဲ့ Manager ဆိုတာ အဆင့္ဆင့္ တက္ယူရတာပါ..။ Management Pipeline ထဲကို စေရာက္လာတဲ့ မန္ေနဂ်ာအေလာင္းအလ်ာဟာ အေျပာအဆို အေနအထိုင္ အဝတ္အစား အစစ အရာရာ ေျပာင္းလဲ ရပါတယ္..။ ပထမဆံုး ေျပာင္းရတာက စိတ္ေနစိတ္ထားပါ..။ သင္ယူလိုစိတ္ အျပည့္ရွိရပါတယ္..။ ဝန္ေဆာင္မႈ က႑ မွာ တာဝန္ယူရမယ္ ဆိုရင္ က်ိဳးက်ိဳးႏြံႏြံ ရွိေအာင္ ေလ့က်င့္ယူရပါတယ္..။ ျပီးေတာ့ Communication Skill တို႕ Presentation Skill တို႕ကို ေသေသခ်ာခ်ာ သင္ယူရပါတယ္..။ ေနရာတစ္ခုကို ရာထူးတံဆိပ္တပ္ျပီးေရာက္သြားရံုနဲ႕ အကုန္ တတ္သြားျပီး ခ်က္ခ်င္းတာဝန္ယူႏိုင္တာမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး..။ Management Pipeline ထဲမွာ ဖုတ္သြင္းရထား မရွိပါဘူး..။ ရာထူး အဆင့္ဆင့္ကို ကာလ အတိုင္းအတာ တစ္ခုအထိ တာဝန္ယူ ထမ္းေဆာင္ရာမွာ သင္ယူမႈ အမ်ိဳးမ်ိုဳး ကို သင္ယူရပါတယ္..။
႒ာနမွဴး အဆင့္ (Executive Level) ေရာက္ျပီ ဆိုရင္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပန္တမ္းဝင္ အရာရွိတစ္ေယာက္လို ခံယူႏိုင္ရပါမယ္..။ ႏိုင္ငံ့ဝန္ထမ္း နယ္ပယ္မွာေတာ့ အဲဒီ အဆင့္ကို Gazetted Officer လို႕ ေခၚျပီး ပုဂၢလိက လုပ္ငန္း နယ္ပယ္မွာေတာ့ Executive Officer လို႕ ေခၚပါတယ္..။ အဲဒီ အဆင့္ကို ေရာက္တာနဲ႕ ေနာက္ထပ္ သင္ယူရမွာက Conceptual Skill ပါ..။ ကိုယ္ဆံုးျဖတ္ရမယ့္ အရာရာတိုင္းကို Conceptual Skill နဲ႕ ခ်ိန္ထိုး ၾကည့္ရပါတယ္..။ Conceptual skill ကို အဆင့္ျမင့္ စီမံခန္႕ခြဲေရးသင္တဲ့ ေက်ာင္းေတြမွာ သင္ယူႏိုင္သလို ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ စာဖတ္အား ေကာင္းရင္လဲ စာအုပ္စာတမ္းေတြ ကတဆင့္ သင္ယူေလ့က်င့္ႏိုင္ပါတယ္..။ အဲဒီ ကၽြမ္းက်င္မႈကို ရဖို႕ အခ်ိန္ ကာလ အတိုင္းအတာကို ေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕ Capacity နဲ႕ပဲ ခ်ိန္ဆ ျဖည့္ဆည္းရတာပါ..။ ဘယ္ႏွစ္ရက္ ဘယ္ႏွစ္လ ဘယ္ႏွစ္ႏွစ္ သင္ျပီးရင္ ရျပီ ဆိုတာမ်ိဳးမဟုတ္ပါဘူး..။ Conceptual Skill ျမင့္လာေလေလ Problem Solving ဆိုတဲ့ ျပသနာ ကို ေျဖရွင္း ႏိုင္စြမ္း နဲ႕ Decision Making Skill ဆိုတဲ့ ဆံုးျဖတ္ႏိုင္စြမ္း ျမင့္လာေလေလ ျဖစ္ပါတယ္..။
Conceptual skill ျမင့္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္နားမွာ ဝန္ထမ္းေတြ ေပ်ာ္ပါတယ္..။ သူတို႕ မ်က္ႏွာေတြ ရႊင္ျပေနတတ္ၾကျပီး သူတို႕အလုပ္ကို သူတို႕ အေကာင္းဆံုး လုပ္ၾကပါတယ္..။ အဲဒါဟာ ျမင္သာတဲ့ အေျခအေနပါ..။ Conceptual skill နိမ့္တဲ့ ေခါင္းေဆာင္ နားကို ဘယ္ဝန္ထမ္းမွ မသြားခ်င္ပါဘူး.။ အလုပ္ကိုလဲ တတ္ႏိုင္သေလာက္ ခိုကပ္ၾကပါတယ္..။ တစ္ေယာက္နဲ႕ တစ္ေယာက္ တြက္ကပ္ၾကပါတယ္..။ ေခါင္းေဆာင္ရဲ႕ကြယ္ရာမွာ ေအးေအးလူလူ အပူအပင္မရွိပဲ ေနတတ္ၾကပါတယ္..။ ေခါင္းေဆာင္ရဲ႕ ေရွ႕မွာ အလုပ္မ်ားေယာင္ ေဆာင္ၾကပါတယ္..။ တကယ္ေတာ့ ဘာမွ မလုပ္ပါဘူး..။ အသိသာဆံုးအခ်က္က Conceptual Skills နိမ့္ပါးတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ လက္ထက္မွာ staff turnover မ်ားတတ္ပါတယ္..။ ဦးေဆာင္သူမွာ Conceptual Skill ရွိမရွိ ဆိုတာကို အသိဆံုးက သူ႕ဝန္ထမ္းေတြပါပဲ..။ ဒါေၾကာင့္မို႕ လုပ္ငန္း တစ္ခု .. အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုကို ေခါင္းေဆာင္တဲ့သူမွာ Conceptual skill ရွိ မရွိ ဆိုတာကို သူ႕ပတ္ဝန္းက်င္.. သူ႕လက္ေအာက္မွာ တာဝန္ ထမ္းေဆာင္ေနၾကတဲ့ ငယ္သားေတြ ဆင္ေျခဘယ္ေလာက္ မ်ားသလဲ .. တာဝန္ဘယ္ေလာက္ေၾကသလဲ.. ဝန္ထမ္းႏုတ္ထြက္မႈဘယ္ေလာက္မ်ားသလဲ ဆိုတဲ့ ေပတံ ေတြနဲ႕ အလြယ္တကူ တိုင္းတာလို႕ ရပါတယ္..။ ၂၁ ရာစုဟာ Conceptual age ျဖစ္ပါတယ္..။ ေခါင္းေဆာင္မွာ Conceptual Skills အားနည္းရင္ အဖြဲ႕အစည္း တိုးတက္ရာ တိုးတက္ေၾကာင္း အတြက္ ျပိဳင္ဆိုင္ၾကရာမွာ.. အခက္ေတြ႕ႏိုင္ပါတယ္...။
credit-----ခ်စ္ခင္စြာျဖင့္
ေကာင္းလြန္း (၁၂.၂.၂၀၁၆)
No comments:
Post a Comment