Sunday, April 28, 2013

Facebook ႏိုင္ငံသား

Facebook ႏိုင္ငံသား




အေမရိကဆိုေသာ အရပ္တြင္ Zuckerberg ဆိုေသာ နာမည္ခပ္ခက္ခက္ လူငယ္တစ္ဦးႏွင့္ အေပါင္းအသင္း ေရာင္းရင္းတစ္စက စတင္သေႏၶတည္
ေမြးဖြားခဲ့သည့္ Facebook သည္ ယခု ဆိုလွ်င္ ေညာင္ဦးက ကမ္းပါးၿပိဳ၊ စမၸာနဂိုရ္ က ႏြားမ ေပါင္က်ဳိးဆိုသကဲ႔သုိ႔ မိုင္ေထာင္ခ်ီ ေဝးကြာသည့္
ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ႏုိင္ငံေရး၊ လူမႈေရးဘဝမ်ားကို ေျပာင္ေျပာင္တင္းတင္း တစ္နည္း၊ မသိလုိက္ မသိ ဘာသာတစ္ဖုံ ျခယ္လွယ္လႊမ္းမိုး ေနခဲ့ၿပီ။

Social Networking Website ေခၚ မိတ္ေဆြ အေပါင္းအသင္း ေရာင္းရင္း
အခ်င္းခ်င္း အဆက္အသြယ္ မျပတ္ရန္၊ အသိအကြၽမ္းတိုးရန္ ကူညီေပး
သည့္ အင္တာနက္ လူမႈကြန္ရက္ ဝက္ဘ္ဆိုက္မ်ားသည္ ယခုႏွစ္မ်ားတြင္ အထူးေရပန္းစားလာ ခဲ့ၿပီး ကမၻာအႏွံ႔ အထူးသုံးစြဲလာခဲ့သည္။ Facebook, Twitter တို႔သည္ ထိပ္တန္း လူမႈကြန္ရက္မ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ တြင္ twitter သိပ္မသုံးၾက၊ Facebook ကိုမူ ျမန္မာတို႔ အသည္းစြဲ။ စာရင္းဇယား အခ်က္အလက္ႏွင့္ အလွမ္းေဝးသည့္ ႏုိင္ငံပီပီ ဘယ္သူေတြ သုံးၾကသလဲ မသိႏုိင္ ေပမယ့္ ေတာ္ေတာ္ေလး သုံးၾကတာေတာ့ ေသခ်ာသည္။ လူငယ္ပိုင္း၊ ၿမိဳ႕ေန၊ အတန္ အသင့္သုံးႏိုင္စားႏုိင္သူ၊ ပညာတတ္၊ နည္းပညာႏွင့္ ယဥ္ပါးသူ စသူတို႔ကမူ သုံးစြဲ သူထဲတြင္ အမ်ားစုျဖစ္ႏုိင္သည္။

တစ္ကမၻာလံုး အတိုင္းအတာျဖင့္ ဆိုလွ်င္၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ေအာက္တုိဘာ လဆန္းက Facebook သုံးသူ သန္းတစ္ေထာင္ ျပည့္သြားသည္ဟု ဆိုသည္။ ဆိုလိုသည္က ကမၻာေပၚတြင္ လူခုနစ္ေယာက္လွ်င္ တစ္ေယာက္သုံးေန
ၾကသည္။ Facebook သာ ႏုိင္ငံဆိုလွ်င္ တ႐ုတ္ႏွင့္ အိႏိၵယၿပီးလွ်င္ ကမၻာေပၚတြင္ အႀကီးဆုံးႏုိင္ငံ။ ထို Facebook တိုင္းျပည္တြင္ အျခားေသာ
ျမန္မာႏိုင္ငံသား မ်ားနည္းတူ ကြၽန္ေတာ္လည္း ႏုိင္ငံသားတစ္ဦးအျဖစ္ ပါဝင္ေနသည္။

မူလက Facebook ကို မသုံး၊ လိုသည္မထင္။ ျပည္ပခရီးတစ္ခု သြားရင္း ခင္သြားသည့္ ႏုိင္ငံျခားသားသူငယ္ခ်င္းက ဆက္သြယ္ရန္ လိပ္စာေတာင္း
ရာမွ ဇာတ္လမ္း စသည္။ G-mail လိပ္စာ ေပးေတာ့ သူငယ္ခ်င္းက “မင္းေခတ္ေနာက္က်ေနၿပီ။ Facebook မရွိဘူးလား" တဲ့။ အဲဒီကမွ စလိုက္သည္မွာ တျဖည္းျဖည္း Facebook ေလာကထဲသုိ႔ ေရာက္ရွိသြား
ေတာ့သည္။

သူ႔ရဲ႕အဓိက လုပ္ေဆာင္ခ်က္က မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္း အခ်င္းခ်င္း ကိုယ္လုပ္ေနတာ၊ ကိုယ္သိတာ၊ ကိုယ္ခံစားေနရတာ အခ်င္းခ်င္း
ဖလွယ္ႏုိင္ေအာင္ စီမံထား သည္။ Facebook ကိုယ္တိုင္က တစ္ခုခု
ေရးသားတင္ျပေပးေနစရာ မလို။ Facebook တြင္ ပါဝင္သူ (ဝါ) Account ဖြင့္ထားသူတို႔ တင္ထားသည့္ ဓာတ္ပုံ၊ အခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ပင္ Facebook သည္ ႀကီးထြားလာသည္။ အင္တာနက္ ေခတ္၏ အားသာခ်က္မွာ
ေဝမွ်ရတာ အလြန္ျမန္ျခင္း။ အင္တာနက္ေခတ္ ယဥ္ေက်းမႈ၏ အဓိကက်ေသာ အစိတ္အပိုင္းမွာ Sharing Culture ေခၚ ေဝမွ် ျခင္း
ယဥ္ေက်းမႈ။ Facebook သည္ ေဝမွ်ျခင္းကို အလြန္လြယ္ကူသြားေစသည္။ ဘာမွ် ကူးေရး၊ အပင္ပန္းခံေနရန္မလို၊ ခလုတ္ေလးတစ္ခုႏွစ္ခု ႏွိပ္႐ုံႏွင့္
ေဝမွ်လိုက္ႏုိင္သည္။ ပညာေခတ္ဟုလည္း ေခၚေသာ ယခုေခတ္ႀကီးတြင္
Facebook သည္ ပညာဗဟုသုတတုိ႔ကို ေဝမွ်ရန္လည္း အလြန္လြယ္ကူ
လာေသာေၾကာင့္ ဗဟုသုတတို႔ ျပန္႔ပြားလြယ္သည္။ သတင္းအခ်က္ အလက္ေတြလည္း ျပန္႔ပြားလြယ္သည္။

Facebook ၏ သေဘာက မိမိ ကိုယ္ပိုင္စာမ်က္ႏွာ တစ္ခုဖြင့္ၿပီး မိမိ သိလိုသူမ်ားထံ ေလွ်ာက္လႊာပို႔ (Friend Request or Add) လုပ္ရသလို မိမိႏွင့္ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္ခ်င္သူမ်ား ကလည္း ထိုနည္း အတိုင္းလုပ္ရသည္။ လက္ခံလိုက္လွ်င္ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္ၿပီ။ ထိုနည္းျဖင့္ မိမိတြင္ သူငယ္ခ်င္းမ်ား တိုးပြားလာသည္။

Facebook သုံးရင္း သုံးရင္း သေဘာက်လာသည္။ သူငယ္ခ်င္းေတြႏွင့္ အဆက္မျပတ္ သူတို႔အေၾကာင္း သိေနရသည္။ ႏွစ္အတန္ၾကာက အဆက္ျပတ္သြားသူ ငယ္သူငယ္ခ်င္း တုိ႔ႏွင့္ ျပန္ဆံုရသည္။ကြၽန္ေတာ္က အျခားသူေမြးေန႔ မဆိုထားႏွင့္ ေမြးေန႔ဆိုလွ်င္ ကိုယ့္ေမြးေန႔ပင္ သတိ မရသူ။ Facebook ေက်းဇူးျဖင့္ မိမိ မိတ္ေဆြ သူငယ္ခ်င္းမ်ား၏ ေမြးေန႔ဆိုလွ်င္ သူ႔သတိေပးခ်က္ျဖင့္ ေမြးေန႔ဆုေတာင္း ပို႔ႏုိင္သည္။ ေဝးတစ္ေျမမွသူမ်ား၏ မဂၤလာေဆာင္ ဆိုလွ်င္ မသြားႏုိင္လည္း Congratulation လုပ္ႏုိင္သည္။ ဗဟုသုတမ်ား၊ သတင္း အခ်က္အလက္မ်ားလည္း လြယ္လြယ္ ကူကူျဖစ္လွ်င္ ျဖစ္ခ်င္း သိရသည္၊ ကိုယ္ သိတာေလးလည္း တင္ေပးႏုိင္သည္။

သုံးရင္း သုံးရင္း အေတာ္ေလးၾကာ လာေတာ့ သတိထားမိလာသည္။ ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ သိပ္မသိသူေတြ အေၾကာင္း မသိလိုဘဲ သိလာရသည္။ သူတို႔ လုပ္ေနကိုင္ေနသည့္ အလုပ္ေတြ၊ မလုပ္ျဖစ္ မကိုင္ ျဖစ္သည့္အလုပ္ေတြ အေၾကာင္း ေခါင္းထဲ အလိုလို ေရာက္လာသည္။ စားျပန္ေသာက္ ျပန္ၿပီ၊ ခရီးသြားျပန္ၿပီ၊ ရည္းစားနဲ႔ ခြာၿပဲျပန္ၿပီ၊ ေဟာ ေနာက္တစ္ေယာက္ ရျပန္ၿပီ စသည့္ ေသာင္းေျပာင္းေထြလာ စုံစီနဖာမ်ိဳးစုံ ၾကားရျမင္ေနရသည္။ အိမ္နီးခ်င္းႏွင့္ စကား တစ္လေနလို႔ တစ္ခါ မေျပာ ျဖစ္ေသာ္လည္း မိုင္ေထာင္ဂဏန္းေဝးသည့္ ကေနဒါမွ အသိအကြၽမ္းႏွင့္ ပုံမွန္စကား ေျပာျဖစ္သည္။ သူ႔ကေလး ဘယ္မွာ ေက်ာင္းထားသည္၊ သူဘာအလုပ္ရသည္၊ သူျမန္မာစာ ဒီတစ္ပတ္ ခ်က္စားသည္ အားလုံးကိုယ္က သိေနသည္။

ေက်းဇူးရွိသူမ်ားထံ ဖုန္းတစ္ခ်က္ မဆက္ျဖစ္၊ တစ္ေခါက္တေလ မေရာက္ ျဖစ္ေအာင္ အလုပ္မ်ား ေနခဲ့ေသာ္လည္း ျမင္ရလြယ္သည့္ Facebook ေပၚမွ ကိုယ္ႏွင့္ သိ႐ုံသိသူမ်ား အေၾကာင္း အပ္က်မပ္က် သိေနခဲ့သည္။ Facebook ကြၽန္ေတာ္ႏွင့္ အျပင္မွ ကြၽန္ေတာ္ ကြဲလြဲလာခဲ့သည္။ အရည္မရ အဖတ္မရ ေျပာခ်င္ရာ မ်ားကို ခဏခဏ ေျပာေနသူမ်ားေၾကာင့္ မွတ္ဖြယ္သားဖြယ္မ်ား၊ အဖုိးတန္သတင္း အခ်က္အလက္မ်ားကို “ေကာက္႐ိုးပုံထဲ အပ္ေပ်ာက္ရွာ” သကဲ႔သို႔ ခဲခဲယဥ္းယဥ္း စစ္ထုတ္ယူလာရသည္။ မိမိသူငယ္ခ်င္း စာရင္းထဲမွ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ အရည္အေသြး သည္ ထိုအခါတြင္ အေရးႀကီးလာသည္။ သူငယ္ခ်င္းစာရင္းထဲတြင္ သူငယ္ခ်င္း ငါးေထာင္ရွိေနေသာ္လည္း အားလုံး အေရမရ အဖတ္မရမ်ားသာ ဆိုလွ်င္ မိမိ Facebook သည္ အမႈိက္ပံုသာသာ ျဖစ္ေတာ့မည္။ ထိုအခါတြင္ မိမိ၏သူငယ္ခ်င္း စာရင္းသည္ အေရးႀကီးလာခဲ့သည္။

မည္သူ႔ကို လက္ခံမလဲ

မိမိ၏ Facebook သူငယ္ခ်င္း စာရင္း၏ အေျခအေနကို ထိန္းခ်ဳပ္လိုလွ်င္ “ဘယ္သူ႔ကို သူငယ္ခ်င္းျဖစ္ေစခ်င္လဲ” ဟူေသာ ေမးခြန္းကိုေျဖရမည္။

ထိုေမးခြန္းကိုေျဖရန္ အဓိက အားျဖင့္ ႏွစ္ခ်က္ရွိသည္။ တစ္နည္းက အေရအတြက္၊ ေနာက္တစ္နည္းက အရည္အေသြး။ အေရအတြက္ကိုၾကည့္လ်င္ သူငယ္ခ်င္း မ်ားေလေလ ေကာင္းေလေလ။ ငါးေထာင္က အျမင့္ဆုံး။

အခ်ဳိ႕က အေရအတြက္ နည္းသည္ကို ႀကိဳက္သည္၊ က်စ္က်စ္လ်စ္လ်စ္။ ျပင္ပ ေလာကရွိ တကယ့္သူငယ္ခ်င္းမ်ား၊ သူေလးစားသူမ်ားႏွင့္သာ သူငယ္ခ်င္း စာရင္းကို ဖြဲ႔စည္းထားသည္။ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ မိသားစုပုံမ်ား တင္ထားမည္။ အတြင္းသတင္း၊ လွ်ဳိ႕ဝွက္သတင္းမ်ား ေဝမွ်မည္။ ကိုယ္ေရးကိုယ္တာတို႔ကို ေဆြးေႏြး ရင္ဖြင့္မည္။ အျပင္လူ အဝင္မခံ။ စိတ္ေအးလက္ေအး ေနခ်င္သည္။

အခ်ဳိ႕က ဘယ္သူဘယ္ဝါ စိစစ္ျခင္း မရွိ။ လာသမွ်လူ လက္ခံသည္။ မိမိကလည္း ေတြ႔သမွ်သူထံ သြားေလွ်ာက္သည္။ အခ်ဳိ႕ကမူ စိစစ္ၿပီးမွ လက္ခံသည္။ စာေရးသူ၏ မူဝါဒအရဆိုလွ်င္ Facebook ဟူေသာ နာမည္ႏွင့္အညီ မ်က္ႏွာပုံတင္ထားမွ လက္ခံေလ့ရွိသည္။ ျခြင္းခ်က္မ်ားလည္း ရွိေသာ္လည္း အမ်ားအားျဖင့္ မ်က္ႏွာပုံ တင္မထားလွ်င္ ခ်န္လွပ္ထားသည္။

မိသားစုဝင္မ်ား၊ အထက္လူႀကီးမ်ား ကို လက္ခံ မခံသည္လည္း သူငယ္ခ်င္း စာရင္းသြင္း မသြင္း မူဝါဒႏွင့္ ပတ္သက္သည္။ စာရင္းသြင္းမွားလွ်င္ ေနာင္မွ ေနာင္တရေနလိမ့္မည္။
သူငယ္ခ်င္းတစ္ဦးက သူ႔အေမက သူ႔ကို လာၿပီး မိတ္ေဆြအျဖစ္ လက္ခံရန္ လာအပ္ေသာ္လည္း သူကလက္မခံ။ မိမိ သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္၊ ခ်စ္သူႏွင့္ ေျပာခ်င္ရာ ေျပာထားသည္ကို မိဘေမာင္ဖြားမ်ား မျမင္ ေစခ်င္၊ မသိေစခ်င္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ အေမက Facebook တြင္ေရာ၊ အျပင္ တြင္ပါ အႀကိမ္ႀကိမ္ Request လုပ္၊ ဖိအားေပးေသာ္ လည္း သူက အျပတ္ေတာင့္ခံထားသည္။ ႐ုံးခ်ိန္ တြင္း မူး႐ူးေနပုံကို Facebook ေပၚ ဓာတ္ပုံ တက္လိုက္ၿပီး မိမိ၏သူငယ္ခ်င္းစာရင္းတြင္ ႐ုံးမွလူႀကီး ရွိေနၿပီး ေတြ႔သြားကာ ျပႆနာေပၚသြားသူ မ်ားလည္း ရွိသည္။

Split Personality

Facebook ေပၚရွိ စ႐ိုက္ႏွင့္ ျပင္ပရွိ တကယ့္စ႐ိုက္တို႔သည္ တူခ်င္တူႏုိင္သည္။ သို႔ေသာ္ ကြာလည္းကြာျခားႏိုင္သည္။ အျပင္စ႐ိုက္ႏွင့္ online စ႐ိုက္တို႔သည္ ကြဲလြဲေနလ်င္ split personality ေခၚသည့္ “လူတစ္ကိုယ္၊ စိတ္ႏွစ္မ်ဳိး” ျဖစ္ႏုိင္သည္။

အျပင္တြင္ လူေၾကာက္ေသာသူမ်ား အတြက္ Facebook သည္ အလြန္မက္ေမာ ဖြယ္ေကာင္းေသာ အရာႀကီး ျဖစ္သည္။ လူ လူခ်င္းေတြ႔လွ်င္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အနည္းႏွင့္အမ်ား ရွိန္တတ္ေသာ္လည္း Facebook ေပၚတြင္မူ ထိုသို႔ ရွိန္စရာမရွိ။ ေျပာလိုရာ ေျပာခ်လိုက္လို႔ ရသည္လည္း ပါမည္။ အခ်ဳိ႕ က အျပင္တြင္ ခပ္ကုပ္ကုပ္၊ Facebook ေပၚတြင္ ဓားႀကိမ္းႀကိမ္းေနၾကသည္။ အခ်ဳိ႕က အျပင္တြင္ ခပ္တည္တည္၊ Facebook တြင္မူ လူရႊင္ေတာ္မ်ား။ ထို႔ေၾကာင့္ တစ္ခါ တစ္ရံတြင္ Facebook ေပၚမွ စ႐ိုက္ကို ၾကည့္ၿပီး အျပင္စ႐ိုက္ကို ခန္႔မွန္းလွ်င္ လြဲႏုိင္သည္။ သို႔ေသာ္ Facebook တြင္ ေတြ႔ရွိၿပီး အျပင္တြင္ ဆုံေတြ႔ၿပီးေနာက္ အဆင္ေျပသြားသည့္ Facebook ဖူးစာမ်ားလည္း မ်ားလွသည္။

အေမွာင္ျခမ္း

ေလာကရွိ အျခားေသာအရာမ်ား အားလုံးနည္းတူ Facebook တြင္လည္း အလင္းျခမ္း ရွိသလို အေမွာင္ျခမ္း မ်ားလည္း ရွိသည္။ ေဝမွ်ရန္ Share ရန္ အလြယ္ဆုံး ျဖစ္ျခင္းဟူေသာ အားသာခ်က္ ကိုယ္တိုင္ပင္ တလြဲသုံးလွ်င္ အႀကီးဆုံးဆိုးကြက္ ျဖစ္ သြားသည္။ ကိုယ့္အိမ္ထဲတြင္ ကိုယ္ထိုင္ၿပီး ျဖစ္သမွ် ပ်က္သမွ်ကို မီးေလာင္ရာေလပင့္၊ တို႔မီး႐ႈိ႕မီး လုပ္လိုလွ်င္ Facebook သည္ အခ်ိန္ကုန္ေငြကုန္သက္သာၿပီး ထိေရာက္ေသာ လက္နက္ျဖစ္သည္။ ဘာမွ် အေထြ အထူး လုပ္ရန္မလို၊ ထိုင္ၿပီး တစ္ခုၿပီးတစ္ခု share ေန႐ုံ။ ခဏခ်င္းပင္ လူေထာင္ေပါင္း၊ ေသာင္းေပါင္းမ်ားစြာသို႔ သတင္းမွားမ်ား၊ ဇာခ်ဲ႕သတင္းမ်ား၊ လံၾကဳပ္သတင္းမ်ား ေရာက္ရွိသြားၾကသည္။ ယုံလြယ္တတ္ေသာသူမ်ား စုေဝးေနထိုင္ရာ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ Facebook မွ တို႔မီး႐ႈိ႕မီးလုပ္ ျခင္းသည္ စရိတ္စက သက္သက္သာသာျဖင့္ “ငယ္ေသာအမႈကို ႀကီးေစ၊ ႀကီးေသာအမႈကို အက်ဳိးနည္းေစ” နည္းလမ္းျဖစ္ေၾကာင္း လြန္ခဲ့ေသာ တစ္ႏွစ္ ႏွစ္ႏွစ္ ခန္႔ကစၿပီး ျမင္ေတြ႔ခဲ့ရၿပီးၿပီ။ Facebook တြင္ ေရးထား၊ Share ထားသည္ကို တိုက္႐ိုက္ ကြန္ပ်ဴတာေပၚတြင္ ဖတ္ၿပီး ေဒါသအမ်က္ ဒီေရတက္ၾကသလို အျပင္တြင္ စာရြက္ထုတ္ ေဝမွ်ေသာေၾကာင့္ အင္တာနက္ႏွင့္ အလွမ္းေဝးသူတို႔ အုန္းအုန္းကြၽက္ကြၽက္ ျဖစ္ၾကသည္လည္း မ်ားလွသည္။ Facebook ၏ ေဘးထြက္ဆိုးက်ဳိးကို ကာႏုိင္ရန္ သုံးသူတို႔ ဆင္ျခင္စဥ္းစားတတ္ဖို႔၊ အခံေကာင္း ဖုိ႔လိုသည္။ “ Freedom of Expression is no the license to be stupid, လြတ္လပ္စြာ ေျပာဆိုေရးသားခြင့္သည္ မိုက္တြင္းနက္ရန္ လိုင္စင္မဟုတ္” ဟူေသာ အေမရိကန္ႏုိင္ငံ မိတ္ေဆြတစ္ဦး ဝါရွင္တန္ ၿမိဳ႕ေတာ္ သတင္းျပတိုက္ Newseum မွဝယ္လာ လက္ေဆာင္ေပးသည့္ တီ႐ွပ္ပါ စာတန္းသည္ ျမန္မာ Facebook သုံးသူမ်ားႏွင့္ လိုက္ဖက္လွသည္။

Facebook ေပၚမွ ေငြရွာနည္း

အေတြ႔ရမ်ားသည့္ ဆိုးကြက္မွာ Facebook ေပၚတြင္ အခ်ိန္ကုန္ေသာေၾကာင့္ မိမိလုပ္ငန္းကိုင္ငန္း၊ ႀကီးပြားေရး စီးပြားေရး အာ႐ုံမစိုက္ႏုိင္ဘဲ အထိနာႏုိင္သည္။ တစ္ဦးခ်င္း ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြး ထိခိုက္ႏုိင္သည္။ ေက်ာင္းသားဆိုလွ်င္ စာေမးပြဲတြင္ အမွတ္က်သြားႏုိင္သလို လုပ္ငန္းရွင္ဆိုလွ်င္ စီးပြားေရးက်ႏုိင္သည္။

Facebook ကိုသုံးၿပီး ေငြရွာေနသူမ်ား ရွိသလို Facebook မွ အေကာင္းဆုံး ေငြရွာ နည္းမွာ အဆင့္သုံးဆင့္သာ ျဖစ္သည္ဟူ ေသာ သ႐ုပ္ျပပုံေလးလည္း ရွိသည္။
အဆင့္ ၁၊ Facebook မွ setting သုိ႔သြားပါ။
အဆင့္ ၂၊ deactivate (ပိတ္ပါ) ဟူေသာ ခလုတ္ကို ႏွိပ္ပါ။
အဆင့္ ၃၊ အလုပ္သို႔ သြားပါ။
ဆိုလုိသည္ကေတာ့ Facebook ကို ပိတ္ၿပီး အလုပ္လုပ္ပါ ဟူသတတ္။

မိတ္ေဆြသူငယ္ခ်င္းမ်ားထဲတြင္ မိမိကုိယ္ကို Facebook စြဲေနသည္ဟု ထင္သူမ်ား အမ်ားအျပား ရွိေနၿပီး ထိုသူတို႔သည္ အင္တာနက္စဖြင့္သည္ႏွင့္ Facebook စဖြင့္သူမ်ားလည္း ျဖစ္ေနသည္။ ထိုင္မိလိုက္သည္ႏွင့္ အခ်ိန္ သုံးေလးနာရီ ၾကာသြားတတ္သည္။ Facebook ေၾကာင့္ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ အလုပ္ ထိခိုက္ေနသူမ်ား အတြက္ အႀကံေပးစကားက နာရီ သို႔မဟုတ္ ဖုန္းကို အခ်က္ေပးေခါင္းေလာင္း နာရီဝက္လုပ္ထားပါ။ မိမိဖတ္စရာ ရွိသည္ဖတ္၊ တင္စရာရွိသည္ အျမန္တင္ နာရီဝက္ျပည့္သည္ႏွင့္ ထြက္လိုက္ေပေတာ့။ မိမိႏွစ္သက္ရာ ဘာသာစကားကို တစ္ေန႔ ၁၅ မိနစ္ ေလ့လာလွ်င္ သုံးႏွစ္ေနလွ်င္ တိုင္းျခားဘာသာစကားတစ္မ်ဳိး တတ္ေျမာက္ႏုိင္သည္ဟူေသာ ပီမိုးနင္း၏ အခ်ိန္ တန္ဖိုးတြက္ျပပုံကို သိလွ်င္ Facebook ၏ ႐ိုက္ခတ္ခ်က္ကို သေဘာေပါက္ႏုိင္သည္။

ျမန္မာတို႔က ဖြဘုတ္၊ ၿဖဲဘုတ္ဟု ေနာက္ေျပာင္ေခၚေဝၚၾကသည့္ Facebook သည္ ျမန္မာႏုိင္ငံသား အျဖစ္ေရာ Facebook ႏုိင္ငံသားအျဖစ္ပါ ခံယူထားသူ ျမန္မာတို႔မွ တစ္ဆင့္ ျမန္မာ့လူေနမႈဘဝ၊ ႏုိင္ငံေရးဘဝ၊ စီးပြားေရးဘဝတုိ႔ကို ႐ိုက္ခတ္ ၾသဇာသက္ေရာက္ေနသည္။

No comments:

Post a Comment