Tuesday, June 17, 2014
သိမွရမည့္ JD
“စိတ္ညစ္တယ္ဗ်ာ။ အလုပ္ထြက္ရရင္ေကာင္းမလားမသိဘူး”
“ဟ..ဘာျဖစ္ျပန္တာလဲ သူငယ္ခ်င္းရ”
“အလုပ္ထဲမွာ ဟုိဟာဆုိလည္း လုပ္လုိက္ပါဦး၊ ဒီဟာဆုိလည္း လုပ္လိုက္ပါဦးနဲ႔ ငါ့မွာေတာက္တိုမယ္ရျဖစ္ေနတယ္ကြာ။ အလုပ္ခ်ိန္စ၀င္လုိ႔ ဘာလုပ္ရမယ္ဆုိတာေတာင္ ေသေသခ်ာခ်ာမသိရဘူးကြာ”
“မင္းတို႔ဆီမွာ JD (Job Description)မရွိဘူးလား”
“ဘာေျပာတယ္။ JD ဟုတ္လား”“ၾကားေတာင္မၾကားဖူးဘူး။ အဲဒီ JD ဆိုတာဘာကိုေျပာတာလဲကြ”
“JD ဆိုတာ Job Description ကိုအတိုေကာက္ေခၚတာ။ ၀န္ထမ္းတစ္ဦးလုပ္ငန္းခြင္စ၀င္ခ်ိန္ကေန ညေန႐ုံးဆင္းခ်ိန္အထိ ေဆာင္ရြက္ရမည့္လုပ္ငန္းမ်ားလုပ္ေဆာင္ရျခင္း ရည္ရြယ္ခ်က္၊ အလုပ္တာ၀န္မ်ား၊ ပုံမွန္ေပးပို႔ရမည့္ Report၊လုပ္ပုိင္ခြင့္အစရွိသည့္တို႔ကို တိက်စြာေဖာ္ျပထားတဲ့ Official Document ကိုေခၚတာ”
ကုမၸဏီမတူဘဲ အလုပ္လုပ္ေနၾကေသာ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ ညေနအျပန္လမ္းမွာဆုံရင္း စကားေျပာေနၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္အလုပ္မွာ မိမိအထက္တာ၀န္ခံမ်ားမွ လက္တန္းတာ၀န္ေပးမႈမ်ားကုိသာ လုပ္ကိုင္ေနရၿပီး တာ၀န္မေပးခ်ိန္တြင္ ဘာလုပ္ရမည္ကို မသိျဖစ္ေနသည္ကို ရင္ဖြင့္ေနျခင္းျဖစ္ပါသည္။
အခုလို မိမိလုပ္ရမည့္ အလုပ္တာ၀န္ေဖာ္ျပခ်က္ (Job Description) အားကုမၸဏီတုိင္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္မႈအားနည္းေနသည္ကုိ ၾကားေတြ႕သိေနရပါသည္။ အခ်ိဳ႕ေသာ ကုမၸဏီမ်ားတြင္ Job Description အား အၾကမ္းအားျဖင့္ ျပဳစုထားေသာ္လည္း တကယ့္လုပ္ငန္းခြင္တြင္ အလုပ္တာ၀န္မ်ားကုိလက္တန္းေပးအပ္ၿပီး လုပ္ငန္းမ်ားအေကာင္အထည္ေဖာ္ရာတြင္ အမွားမ်ား၊လိုအပ္ခ်က္မ်ားရွိလာပါမွ အျပစ္ေပးအေရးယူသင့္၊ မသင့္ကို Job Descriptionျဖင့္ ျပန္လည္သုံးသပ္ေနၾကသည္ကိုလည္းသိေနရပါသည္။ ထုိ႔အတြက္ အလုပ္တာ၀န္ေဖာ္ျပခ်က္ (Job Description) တစ္ခုျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္သင့္သည္တို႔ကို မွ်ေ၀လုိက္ပါသည္။
ပါ၀င္သည့္အခ်က္မ်ား (Part of the job description)
(က) ေခါငး္စဥ္ (Heading) ဝန္ထမ္းတစ္ဦးအေနျဖင့္ မိမိေဆာင္ရြက္ရမည့္ လုပ္ငန္းတာ၀န္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ေသာ ရာထူးေခါင္းစဥ္ေဖာ္ျပထားရွိျခင္းျဖစ္ပါသည္။
(ခ) အက်ဥ္းခ်ဳပ္ေဖာ္ျပခ်က္(Job Summary) ေဆာင္ရြက္ရမည့္ လုပ္ငန္းတာ၀န္မ်ား၏ရည္ရြယ္ခ်က္ကုိ အက်ဥ္းခ်ံဳ႕ေဖာ္ျပထားျခင္းျဖစ္သည္။ သို႔မွသာ ၀န္ထမ္းအေနျဖင့္ မိမိဘာေၾကာင့္ေဖာ္ျပပါအလုပ္မ်ားကို လုပ္ေဆာင္ရသည္ကို သိရွိနားလည္မည္ျဖစ္ပါသည္။
(ဂ) အဓိကေဆာင္ရြက္ရမည့္လုပ္ငန္းတာ၀န္မ်ား (Major Duties & Responsibilities) ေဆာင္ရြက္ရမည့္လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး အဓိကတာ၀န္ခံေဆာင္ရြက္ရမည္မ်ား (Principal Accountabilities)ဟုတစ္ခါတစ္ရံအသုံးျပဳၾကပါသည္။မည္ကဲ့သုိ႔ အသုံးျပဳသည္ျဖစ္ေစ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္သည္ ၀န္ထမ္း၏တာ၀န္ယူေဆာင္ရြက္ရမည့္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားႏွင့္ လုပ္ငန္းေဆာင္မႈၿပီးဆုံးပါက ရရွိေအာင္ျမင္ရမည့္အက်ိဳးရလဒ္ (Result) တို႔ကုိေဖာ္ျပထားရွိျခင္းျဖစ္သည္။ ၀န္ထမ္းသည္ ေဖာ္ျပပါတာ၀န္မ်ားကို သိရွိျခင္းျဖင့္ မိမိႏွင့္သက္ဆုိင္သည့္ အလုပ္မ်ားကိုႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ႏုိင္ျခင္း၊ မိမိေဆာင္ရြက္မႈမွ လုပ္ငန္းအတြက္ မည္သုိ႔ေသာအက်ိဳးရလဒ္မ်ားရရွိမည္တို႔ကို သိရွိျခင္းျဖင့္ အလုပ္ကိုပိုမိုလုိလားစြာ ထမ္းေဆာင္သြားႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။
(ဃ) အေျခခံလိုအပ္သည့္ ပညာအရည္အခ်င္းႏွင့္ ကၽြမ္းက်င္မႈမ်ား (Qualifications & Competencies) ေဖာ္ျပပါတာဝန္မ်ားကို ထမ္းေဆာင္ႏိုင္ရန္အတြက္ လိုအပ္သည့္ပညာအရည္အခ်င္းႏွင့္ကၽြမ္းက်င္မႈတို႔ကို ေဖာ္ျပထားျခင္းျဖစ္သည္။ သို႔မွသာ ၀န္ထမ္းအေနျဖင့္ မိမိတြင္ရွိေနေသာ အရည္အခ်င္းႏွင့္ ကၽြမ္းက်င္မႈတို႔ကို ျပန္လည္သုံးသပ္ၿပီး လိုအပ္သည့္ ကၽြမ္းက်င္မႈကို ျဖည့္စြမ္းႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။
(င) လက္မွတ္ေရးထုိင္းျခင္း (Signatures)ျပဳစုၿပီး အလုပ္တာ၀န္ေဖာ္ျပခ်က္ကို ၀န္ထမ္းအား နားလည္ သေဘာေပါက္လုိက္နာေစရန္ ေသခ်ာစြာရွင္းလင္းေျပာၾကားၿပီး ေနာက္ဆုံးစာမ်က္ႏွာတြင္ ၀န္ထမ္း၏ လက္မွတ္၊ ဌာနတာ၀န္ခံ၏လက္မွတ္တို႔ကုိ ေရးထုိးထားရွိရပါမည္။ ထုိသို႔လက္မွတ္ေရးထုိးရွိမႈအေပၚ Board of Directors အဖြဲ႕မွလည္း အတည္ျပဳလက္မွတ္ေရးထုိးၿပီး ၀န္ထမ္းအားတစ္စုံ၊ ဌာန တာ၀န္ခံအားတစ္စုံ၊ HR Departmentတြင္တစ္စုံ၊ BODs တြင္တစ္စုံ ထားရွိထားရမည္ျဖစ္ပါသည္။(စ) အၿမဲျပန္လည္စိစစ္ျပဳျပင္ျခင္း (Updating & Modifying) လက္ရွိအသုံးျပဳေနေသာ အလုပ္ တာ၀န္ေဖာ္ျပခ်က္အား လက္ရွိအေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ေနသည့္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ား၊ ေခတ္စနစ္တို႔ႏွင့္ ကုိက္ညီမႈရွိေအာင္ အၿမဲစိစစ္သုံးသပ္ၿပီး (အနည္းဆုံး တစ္ႏွစ္လွ်င္ တစ္ႀကိမ္) update ျပဳလုပ္ရန္လိုအပ္ပါမည္။
အထက္ေဖာ္ျပပါအခ်က္မ်ား သည္အလုပ္ တာဝန္ေဖာ္ျပခ်က္ (Job Description) တစ္ခုတြင္ မရွိမျဖစ္ ပါ၀င္သင့္သည့္အေျခခံအခ်က္မ်ားျဖစ္ပါသည္။ အဆုိပါအခ်က္မ်ားအျပင္ မိမိတုိ႔၏ လုပ္ငန္းအေနအထားအရ ထပ္မံျဖည့္စြက္သည္မ်ား လည္းရွိမည္ျဖစ္ပါသည္။
အလုပ္တာ၀န္ေဖာ္ျပခ်က္ (Job Decription) ထားရွိျခင္းျဖင့္ ၀န္ထမ္းေရြးခ်ယ္ခန္႔ထားျခင္း (Recruiting & Screening) တြင္ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ၀န္ထမ္းအသစ္မ်ား လုပ္ငန္းခြင္မိတ္ဆက္ေပးရာ (Orientation) တြင္ေသာ္လည္း ေကာင္း၊ ေလ့က်င့္သင္တန္း (Training & Development) ေပးရာတြင္လည္းေကာင္း၊ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈအကဲျဖတ္ (Performance Appraisal) ရာတြင္လည္းေကာင္းမ်ားစြာ အသုံး၀င္လွပါသည္။
ထုိသုိ႔အသုံး၀င္ၿပီး လုပ္ငန္းအတြက္အေျခခံက်ေသာ အလုပ္တာ၀န္ေဖာ္ျပခ်က္ (Job Description) ကို မိမိတို႔လုပ္ငန္းအဖြဲ႕အစည္းအတြင္း ဌာနအသီးသီးမွ ဝန္ထမ္းမ်ားအတြက္ စနစ္တက်ျပဳစုေဖာ္ျပထားရွိျခင္းသည္ မျဖစ္မေနေဆာင္ရြက္ရမည့္/ရွိေနရမည့္ မွတ္တမ္းမ်ားျဖစ္သည္။ သို႕မွသာ လာမည့္ ႏိုင္ငံတကာ ကုမဏီတစ္ခုအေနျဖင့္ ဆက္လက္ေဆာက္ရြက္သြားမည္ဆိုလွ်င္ေသာ္လည္းေကာင္ ကုမဏီတစ္ခု၏ အေျခဂံအဂၤါရပ္ အေနျဖင့္ မရွိမျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ထားရွိသင့္ေၾကာင္း တိုက္တြန္းလိုက္ရပါသည္။
Source: HR Journal
Labels:
ဖတ္စရာ
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment