Saturday, April 26, 2014

အ႐ိုးရွင္းဆံုး First Impression ရရွိေအာင္ ျပဳလုပ္နည္း ၃ နည္း



လူတစ္ေယာက္ဟာ အလုပ္ခြင္ အင္တာဗ်ဴးအတြက္ျဖစ္ေစ၊ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းမိတ္ေဆြသစ္ တစ္ေယာက္ႏွင့္ ေတြ႔ဆံုသည္ ျဖစ္ေစ First Impression ရရွိဖို႔ အလြန္အေရးႀကီးပါတယ္။ စာဖတ္သူေတြ႔ဆံု၊ ရင္းႏွီးခဲ့တဲ့ သူတစ္ေယာက္ဟာ စာဖတ္သူရဲ႕ ဘ၀တစ္ေလွ်ာက္လံုးမွာ တစ္ေနေနရာကေန အကူအညီေပးႏိုင္တဲ့သူ ျဖစ္ႏိုင္ၿပီး Bad Impression သာ ျဖစ္ခဲ့မယ္ဆိုလွ်င္ေတာ့ ျပန္ေျပာင္းဖို႔ ခက္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ Sale အေရာင္းနယ္ပယ္ထဲမွာဆိုရင္ First Impression သည္ အေရးႀကီးဆံုးပါ။ ကိုယ့္ေဖာက္သည္ ျဖစ္လာဖြယ္ရွိတဲ့ လူအေပၚ First Impression အေနနဲ႔ လႊမ္းမုိးႏိုင္မွသာ အေရာင္းအ၀ယ္ျဖစ္ၿပီး repeat purchase ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ ဒါမွမဟုတ္ခဲ့ရင္ေတာ့ ေဖာက္သည္က ကိုယ့္ရဲ႕ ၿပိဳင္ဘက္ထံ ေရာက္ရွိသြားမွာပါ။

ဒါ့ေၾကာင့္မလို႔ ဘယ္လုိအေျခအေနမ်ိဳးေရာက္ေရာက္ First Impression ျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ႏိုင္ဖို႔ အ႐ိုးရွင္းဆံုး နည္းလမ္းသံုးမ်ိဳးကို ေဖာ္ျပေပးလုိက္ပါတယ္။

၁။ Professional ဆန္စြာ ၀တ္ဆင္ၿပီး ကိုယ္တိုင္ ယံုၾကည္ခ်က္ရွိပါ။
လူတစ္ေယာက္နဲ႔ သိကၽြမ္းမႈ မျပဳခင္၊ တပါးသူက စာဖတ္သူရဲ႕ စကားလံုးအသံကို မၾကားရေသးခင္ စာဖတ္သူရဲ႕ အဆင့္အတန္းကို အ၀တ္အစား၀တ္ဆင္ပံုကို ၾကည့္ၿပီး ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ေလ့ရွိပါတယ္။ အ၀တ္အစားကို ၾကည့္ၿပီး ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်တယ္ဆိုလုိ႔ တန္ဖိုးျမင့္မားတဲ့ အ၀တ္အစားေတြကို ၀တ္ပါလုိ႔ ဆိုလုိျခင္းမဟုတ္ပါ။ ကိုယ္နဲ႔ စီးပြားေရး အတူျပဳလုပ္မယ့္ သူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ကိုယ္အေပၚ အျမင္မေစာင္းေစမယ့္ လူႀကီးလူေကာင္းဆန္ေစမယ့္ အ၀တ္အစားမ်ိဳး ျဖစ္ရင္ ရပါၿပီ။ ကိုယ္တိုင္ ယံုၾကည္ခ်က္ ရွိမႈကလည္း ဘာေၾကာင့္ ခင္ဗ်ား ဘယ္လုိလုပ္တယ္ဆိုတဲ့ ေျပာဆိုခ်က္ကို လက္ခံပါလိမ့္မယ္။ ယံုၾကည္ခ်က္ မရွိတဲ့သူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ေျပာဆိုခ်က္ကို ဘယ္သူမ်ား လက္ခံပါမလဲေနာ္…

၂။ အၿပံဳး၊ လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္မႈပံုစံ၊ ခႏၶာေဗဒ ဘာသာစကားတို႔ကို ကၽြမ္းက်င္ပါ။
လူတစ္ေယာက္ကို ၿပံဳးျပသည္ျဖစ္ေစ၊ အားေပးသည္ျဖစ္ေစ၊ ေပြ႔ဖက္သည္ျဖစ္ေစ စတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြဟာ ထိုသူတစ္ေယာက္ကုိ စာဖတ္သူက ခင္မင္ရင္းႏွီးမႈေပးျခင္း၊ အားေပးခ်ီးေျမွာက္ျခင္း ကို ယူဆပါတယ္။ လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္ခ်ိန္မွာ တစ္ဖက္လူရဲ႕ မ်က္လံုးကို ၾကည့္ၿပီး လက္ဆြဲႏႈတ္ဆက္ျခင္းဟာလည္း ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ အျပန္အလွန္ ယံုၾကည္ခ်က္ တည္ေဆာက္ရာ က်ပါတယ္။ အင္တာဗ်ဴးခ်ိန္မွာျဖစ္ေစ၊ ေဖာက္သည္ျဖစ္္လာဖြယ္ရွိသည့္သူႏွင့္ ျဖစ္ေစ စကားေျပာဆိုတဲ့ အခါမွာ သူတို႔ရဲ႕ ေျပာဆိုခ်က္ေတြကို အေလးအနက္ထားၿပီး နားေထာင္ေပးျခင္းဟာလည္း သူတို႔အေပၚ ေလးစားရာက်ပါတယ္။

၃။ စကားကို အလွ်င္အျမန္ မေျပာပါႏွင့္။
အေရာင္းသမားအမ်ားစု မွားယြင္းတတ္တဲ့ အခ်က္တစ္ခုပါ။ အေရာင္းပစၥည္းကို ေရာင္းခ်လုိတဲ့ စိတ္ဆႏၵေၾကာင့္ အလွ်င္အျမန္ေျပာလုိက္ရာကေန ၀ယ္သူဘက္က မွားယြင္းတဲ့ အေတြးအေခၚေတြ ျဖစ္လာႏိုင္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ အေရာင္းျပဳလုပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ေျဖးေျဖးနဲ႔ ေအးေအးေဆးေဆးေျပာပါ။ ဒီလုိပါပဲ လုပ္ငန္းခြင္၀င္ အင္တာဗ်ဴးေတြမွာလည္း ကိုယ့္ရဲ႕ အရည္အခ်င္း ေအာင္ျမင္မႈ အေၾကာင္းေတြကို က်ားလုိက္ေနသလုိ အလွ်င္အျမန္စကားေျပာျခင္းဟာလည္း အင္တာဗ်ဴးေမးသူရဲ႕ စိတ္၀င္စားျခင္းကို ရရွိႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။

Ref: Business Daily News

No comments:

Post a Comment