Saturday, April 26, 2014
Corporate Social Responsibility (CSR) ဆိုတာ ဘာလဲ?
ယေန႔ေခတ္ကာလမွာ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ႏွင့္ လူမႈကိစၥေတြဟာ မိမိစီးပြားေရးလုပ္ငန္း ေဖာက္သည္အမ်ားစုရဲ႕ အတြင္းစိတ္ထဲမွာ အဓိက ေနရာယူလာပါၿပီ။ ကၽြႏ္ုပ္တို႔အားလံုး လုပ္ငန္းတစ္ခုတည္း တိုးတက္ႀကီးပြားဖို႔ ကို အာ႐ံုစုိက္ေနလုိ႔ မျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။ ေစ်း၀ယ္သူေတြက ကုမၼဏီလုပ္ငန္းေတြရဲ႕ ထုတ္ကုန္ေတြကို ေပးေျခရတဲ့ ေစ်းႏႈန္းနဲ႔ အတူ ကုမၼဏီလုပ္ငန္းဘက္ကေနလည္း ရရွိလာတဲ့ ၀င္ေငြေတြကတဆင့္ ကမာၻေလာကႀကီးကို ေကာင္းက်ိဳးျပဳေပးႏိုင္ဖို႔အတြက္ စိတ္ထဲမွာ ေမွ်ာ္လင့္ထားတတ္ၾကပါတယ္။ ဒီအခ်က္ေတြေၾကာင့္ပဲ လုပ္ငန္းအမ်ားစုဟာ social responsibility ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာကို ဦးစားေပးအဆင့္သတ္မွတ္ဖို႔ ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။
Corporate Social Responsibility (CSR) ဆိုတာကေတာ့ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြဟာ လူမႈနယ္ပယ္အတြင္း ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ထြန္းေစဖို႔ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ျခင္းကို ရည္ညႊန္းပါတယ္။
အားေကာင္းလြန္းတဲ့ CSR Strategy ေၾကာင့္ ကိုယ့္ ကုမၼဏီလုပ္ငန္းကို ေဖာက္သည္ေတြ စိတ္၀င္စားလာ႐ံုမက အရည္အခ်င္းရွိ ၀န္ထမ္းေတြလည္း ကမာၻေလာႀကီးအတြက္ အေျပာင္းအလဲမ်ား ေဖာ္ေဆာင္ေပးတဲ့ သင့္ကုမၼဏီမွာ အလုပ္လုပ္ခ်င္လာပါလိမ့္မယ္။
Corporate Social Responsibility အမ်ိဳးအစားမ်ား
CSR လုပ္ငန္းေတြကို ကိုယ့္ရဲ႕ ကုမၼဏီလုပ္ငန္း ကိုယ္တုိင္လုပ္ေဆာင္ႏိုင္သလုိ အက်ိဳးအျမတ္မယူတဲ့ NGO အဖြဲ႔အစည္းမ်ားနဲ႔လည္း ပူးေပါင္းၿပီး လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ပါတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ နည္းလမ္းေတြနဲ႔ လုပ္ေဆာင္ၾကၿပီး ကိုယ့္ ကုမၼဏီလုပ္ငန္းရဲ႕ ထုတ္ကုန္ႏွင့္ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားကိုလည္း CSR မွာ အသံုးျပဳခ်င္ ျပဳႏိုင္ပါတယ္။ ေအာက္မွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ အခ်က္ေတြကေတာ့ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားရဲ႕ CSR မွာ ပါ၀င္ေလ့ရွိတဲ့ အမ်ိဳးအစားမ်ားစြာထဲက ႏွစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။
သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္
တကယ့္ကို ထိပ္တန္းဦးစားေပး ေခါင္းစဥ္တစ္ခုပါ။ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း ႀကီးသည္ျဖစ္ေစ ငယ္သည္ျဖစ္ေစ ကာဗြန္ footprint ထုတ္လုပ္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ ကိုယ့္လုပ္ငန္းကေန ထြက္ရွိလာတဲ့ ကာဗြန္ footprint ေတြေၾကာင့္ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ ထိခိုက္မႈကို ျပန္လည္ဖာေထးတဲ့ အေနနဲ႔ ျပဳလုပ္ျခင္းပါ။
အလွဴအတန္းျပဳလုပ္ျခင္း
စီးပြားေရးလုပ္ငန္းေတြဟာ ႏိုင္ငံတ၀န္း ေဒသတြင္းမွာရွိတဲ့ ေငြေၾကးလုိအပ္ေနတဲ့ ေနရာေတြကို ေငြ သို႔မဟုတ္ ကိုယ့္လုပ္ငန္းရဲ႕ ထုတ္ကုန္တစ္ခုခုကို လွဴဒါန္းျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အခုလုိ လွဴဒါန္းျခင္းေၾကာင့္ ေဒသတြင္း လူမႈေရးလုပ္ငန္းေတြမွ တဆင့္ လုပ္ငန္းအတြက္ အက်ိဳးအျမတ္ ျပန္လည္ရရွိႏိုင္ပါတယ္။
Ref : Entrepreneur
Labels:
ဖတ္စရာ
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment