သင့္ရဲ႕ဘ၀ကို ပိုေကာင္းေအာင္ေျပာင္းလဲဖို႕ ႀကိဳးစားရာမွာ အေရးႀကီးဆုံးစည္းမ်ဥ္းတစ္ခုကေတာ့ အခ်ိန္ကို စီမံခန္႕ခြဲ တတ္ျခင္းပါပဲ။ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာအလုပ္အကိုင္ေတြ၊ ပုဂၢိဳလ္ေရးကိစၥေတြနဲ႕ စိတ္ဖိစီးေနၾကရပါတယ္။
ဒီအေျခအေနထဲကေန ဘယ္လုိ ထြက္ရမယ္ဆုိတာ လည္း မသိၾကဘူး။ သူတို႕ေျပာင္းလဲႏုိင္တဲ့အရာ ဘာမွမရွိၾကဘူးလို႕ ထင္ေနၾကတယ္။ဒါေပမဲ့ အဓိက ျပႆနာဟာ အခ်ိန္မေလာက္ငွျခင္းေၾကာင့္လို႕ စိတ္ပညာရွင္ေတြကဆိုပါတယ္။
သင့္ကိုယ္သင္ ေျပာင္းလဲခ်င္စိတ္ ရွိရပါမယ္။ အေျပာင္း အလဲေတြ လုပ္ဖို႕အေကာင္းဆုံးနည္းလမ္းကေတာ့ သင့္ရဲ႕အခ်ိန္ကို ထိထိေရာက္ေရာက္စီမံခန္႕ခြဲတတ္ျခင္း ပါပဲ။အခ်ိန္စီမံခန္႕ခြဲမွုဆုိတာကေတာ့
ဘယ္ကိစၥေတြက အေရးႀကီးတယ္၊ ဘယ္ကိစၥေတြက အေရးမႀကီးဘူး ဆုိတာကို ခြဲျခားတတ္တဲ့ စြမ္းရည္တစ္မ်ိဳးပါပဲ။ ဆိုလိုတာကေတာ့ဘယ္ကိစၥေတြကို အရင္လုပ္ရမယ္၊ ဘယ္ဟာကိုေတာ့ ေနာက္မွ လုပ္ရမယ္ဆုိတာ ခြဲျခားတတ္ရမယ္ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အခ်ိန္စီမံခန္႕ခြဲမွဳ (Time Management) ကို အသုံးမျပဳခင္မွာသင္လုပ္ရမယ့္ အရာတစ္ခ်ိဳ႕ရွိပါတယ္။ အဲဒါေတြ မရွိဘူးဆိုရင္ေတာ့ သင့္ရဲ႕ အားထုတ္မွဳေတြဟာ အရာထင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သင့္ရဲ႕အခ်ိန္ကို ထိထိေရာက္ေရာက္
စီမံခန္႕ခြဲႏုိင္မယ့္ နည္းလမ္း ၈ခုကို ေပးခ်င္ပါတယ္။
ဒီအေျခအေနထဲကေန ဘယ္လုိ ထြက္ရမယ္ဆုိတာ လည္း မသိၾကဘူး။ သူတို႕ေျပာင္းလဲႏုိင္တဲ့အရာ ဘာမွမရွိၾကဘူးလို႕ ထင္ေနၾကတယ္။ဒါေပမဲ့ အဓိက ျပႆနာဟာ အခ်ိန္မေလာက္ငွျခင္းေၾကာင့္လို႕ စိတ္ပညာရွင္ေတြကဆိုပါတယ္။
သင့္ကိုယ္သင္ ေျပာင္းလဲခ်င္စိတ္ ရွိရပါမယ္။ အေျပာင္း အလဲေတြ လုပ္ဖို႕အေကာင္းဆုံးနည္းလမ္းကေတာ့ သင့္ရဲ႕အခ်ိန္ကို ထိထိေရာက္ေရာက္စီမံခန္႕ခြဲတတ္ျခင္း ပါပဲ။အခ်ိန္စီမံခန္႕ခြဲမွုဆုိတာကေတာ့
ဘယ္ကိစၥေတြက အေရးႀကီးတယ္၊ ဘယ္ကိစၥေတြက အေရးမႀကီးဘူး ဆုိတာကို ခြဲျခားတတ္တဲ့ စြမ္းရည္တစ္မ်ိဳးပါပဲ။ ဆိုလိုတာကေတာ့ဘယ္ကိစၥေတြကို အရင္လုပ္ရမယ္၊ ဘယ္ဟာကိုေတာ့ ေနာက္မွ လုပ္ရမယ္ဆုိတာ ခြဲျခားတတ္ရမယ္ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ အခ်ိန္စီမံခန္႕ခြဲမွဳ (Time Management) ကို အသုံးမျပဳခင္မွာသင္လုပ္ရမယ့္ အရာတစ္ခ်ိဳ႕ရွိပါတယ္။ အဲဒါေတြ မရွိဘူးဆိုရင္ေတာ့ သင့္ရဲ႕ အားထုတ္မွဳေတြဟာ အရာထင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သင့္ရဲ႕အခ်ိန္ကို ထိထိေရာက္ေရာက္
စီမံခန္႕ခြဲႏုိင္မယ့္ နည္းလမ္း ၈ခုကို ေပးခ်င္ပါတယ္။
၁။ စာရင္းမ်ား ျပဳလုပ္ပါ သင္ လုပ္စရာမွန္သမွ်ကို အစီအစဥ္ဆြဲထားပါ။ ၿပီးေတာ့ အဲဒါေတြကိုစာရြက္ေပၚမွာခ်ေရးပါ။ (ကြန္ပ်ဴတာနဲ႕ ေရးမယ္ဆုိရင္ေတာ့ notepad ဟာ အေကာင္းဆုံးလို႕ ထင္ပါတယ္ )
၂။ သင့္ကိုယ္သင္ အားေပးပါ သင့္ရဲ႕ စာရင္းထဲက အလုပ္တစ္ခုကို လုပ္ၿပီးတုိင္း အဲဒီအလုပ္အတြက္ သင့္ကိုယ္သင္ ဆုခ်ီးျမွင့္ပါ။ လမ္းထြက္ေလွ်ာက္တာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ရုပ္ရွင္ၾကည့္တာပဲျဖစ္ျဖစ္
သင္လုပ္ခ်င္တာတစ္ခုခုကို လုပ္လုိက္ပါ။
၃။ တစ္ႀကိမ္မွာ တစ္ခု က်ေနာ္တို႕ရဲ႕ ဦးေႏွာက္ဟာ တစ္ႀကိမ္မွာ အလုပ္ ကိစၥတစ္ခုကိုပဲအာရုံစိုက္မယ္ဆုိရင္ ပိုၿပီး ထိထိ ေရာက္ေရာက္ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္ပါတယ္။ ဆိုလုိတာကေတာ့ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း အလုပ္ေတြ အမ်ားႀကီးလုပ္ေလ၊ စြမ္းေဆာင္ရည္ က်ဆင္းေလပါပဲ။
၄။ အလုပ္ေတြကို အခ်ိန္မဆုိင္းပါနဲ႕ ဒါကေတာ့ ရိုးရွင္းပါတယ္။ အခ်ိန္ဆြဲျခင္းဟာ က်ေနာ္တို႕အတြက္ အဓိက ရန္သူပါပဲ။
၅။ ကိစၥတုိင္းအတြက္ေနာက္ဆုံး အခ်ိန္ကိုသတ္မွတ္ထားပါ သင့္ရဲ႕လုပ္စရာကိစၥတိုင္း အတြက္ ေနာက္ဆုံးၿပီးရမယ့္ ရက္ေတြကိုသတ္မွတ္ထားမယ္ဆိုရင္ အခ်ိန္ေတြအမ်ားႀကီး သက္သာတာကို
အေသအခ်ာ ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။
၆။ သင္၀ါးႏုိင္တာထက္ ပိုမကိုက္ပါနဲ႕ (Don’t bite off more than you can chew) လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက အလုပ္ေတြ အမ်ားႀကီးကို လုပ္ၾကတယ္။ အရာရာတုိင္းကိုလုပ္ႏုိင္ဖို႕ ႀကိဳးစား ၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ ရလာဒ္ကေတာ့ အၿမဲတမ္း အႏွုတ္လကၡာျပေနတာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ အလုပ္ေတြအမ်ားႀကီးလုပ္မယ္ဆုိရင္ သင္ ေမာပန္း လာပါလိမ့္မယ္။
၇။ ဒိုင္ယာရီ စေရးပါ သင့္ရဲ႕ အေတြးေတြအားလုံးကို ခ်ေရးႏုိင္မယ့္ ဒိုင္ယာရီ ကို စတင္ပါ။ ဒိုင္ယာရီထဲမွာ အစီအစဥ္ေတြ ျပဳလုပ္ႏုိင္တယ္။ အဲဒါေတြကို ပုံေဖာ္ၾကည့္ႏိုင္တယ္။ အဲဒါအျပင္ သင့္ရဲ႕ ရလာဒ္ေတြကိုပါ မွတ္သားထားႏုိင္တယ္။ တိုတုိေျပာရရင္၊ ဒိုင္ယာရီရဲ႕အကူအညီနဲ႕ သင့္ကိုယ္သင္ ဆန္းစစ္ႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။
၈။ မပင္ပန္းပါေစနဲ႕ သင့္ရဲ႕ အလုပ္ေတြ၊ တာ၀န္ေတြနဲ႕ ပင္ပန္းလာၿပီဆုိရင္ ရလာဒ္ေကာင္းေတြကို မရႏုိင္ပါဘူး။ ဒါ့အျပင္ သင့္ရဲ႕အခ်ိန္ကို ျဖဳန္းတီးသလိုေတာင္ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ သင့္ကိုယ္သင္ မပင္ပန္းေအာင္ ဂရုစို္က္ပါ။ အလုပ္ေတြတစ္ခုၿပီးတစ္ခု ဆက္တုိက္လုပ္မေနဘဲ အနားယူတတ္ပါေစ။
Ref: Time Management from 10 Steps to a Better Life by Roman Soluk
၂။ သင့္ကိုယ္သင္ အားေပးပါ သင့္ရဲ႕ စာရင္းထဲက အလုပ္တစ္ခုကို လုပ္ၿပီးတုိင္း အဲဒီအလုပ္အတြက္ သင့္ကိုယ္သင္ ဆုခ်ီးျမွင့္ပါ။ လမ္းထြက္ေလွ်ာက္တာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ရုပ္ရွင္ၾကည့္တာပဲျဖစ္ျဖစ္
သင္လုပ္ခ်င္တာတစ္ခုခုကို လုပ္လုိက္ပါ။
၃။ တစ္ႀကိမ္မွာ တစ္ခု က်ေနာ္တို႕ရဲ႕ ဦးေႏွာက္ဟာ တစ္ႀကိမ္မွာ အလုပ္ ကိစၥတစ္ခုကိုပဲအာရုံစိုက္မယ္ဆုိရင္ ပိုၿပီး ထိထိ ေရာက္ေရာက္ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္ပါတယ္။ ဆိုလုိတာကေတာ့ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း အလုပ္ေတြ အမ်ားႀကီးလုပ္ေလ၊ စြမ္းေဆာင္ရည္ က်ဆင္းေလပါပဲ။
၄။ အလုပ္ေတြကို အခ်ိန္မဆုိင္းပါနဲ႕ ဒါကေတာ့ ရိုးရွင္းပါတယ္။ အခ်ိန္ဆြဲျခင္းဟာ က်ေနာ္တို႕အတြက္ အဓိက ရန္သူပါပဲ။
၅။ ကိစၥတုိင္းအတြက္ေနာက္ဆုံး အခ်ိန္ကိုသတ္မွတ္ထားပါ သင့္ရဲ႕လုပ္စရာကိစၥတိုင္း အတြက္ ေနာက္ဆုံးၿပီးရမယ့္ ရက္ေတြကိုသတ္မွတ္ထားမယ္ဆိုရင္ အခ်ိန္ေတြအမ်ားႀကီး သက္သာတာကို
အေသအခ်ာ ေတြ႕ရပါလိမ့္မယ္။
၆။ သင္၀ါးႏုိင္တာထက္ ပိုမကိုက္ပါနဲ႕ (Don’t bite off more than you can chew) လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက အလုပ္ေတြ အမ်ားႀကီးကို လုပ္ၾကတယ္။ အရာရာတုိင္းကိုလုပ္ႏုိင္ဖို႕ ႀကိဳးစား ၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ ရလာဒ္ကေတာ့ အၿမဲတမ္း အႏွုတ္လကၡာျပေနတာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာ အလုပ္ေတြအမ်ားႀကီးလုပ္မယ္ဆုိရင္ သင္ ေမာပန္း လာပါလိမ့္မယ္။
၇။ ဒိုင္ယာရီ စေရးပါ သင့္ရဲ႕ အေတြးေတြအားလုံးကို ခ်ေရးႏုိင္မယ့္ ဒိုင္ယာရီ ကို စတင္ပါ။ ဒိုင္ယာရီထဲမွာ အစီအစဥ္ေတြ ျပဳလုပ္ႏုိင္တယ္။ အဲဒါေတြကို ပုံေဖာ္ၾကည့္ႏိုင္တယ္။ အဲဒါအျပင္ သင့္ရဲ႕ ရလာဒ္ေတြကိုပါ မွတ္သားထားႏုိင္တယ္။ တိုတုိေျပာရရင္၊ ဒိုင္ယာရီရဲ႕အကူအညီနဲ႕ သင့္ကိုယ္သင္ ဆန္းစစ္ႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။
၈။ မပင္ပန္းပါေစနဲ႕ သင့္ရဲ႕ အလုပ္ေတြ၊ တာ၀န္ေတြနဲ႕ ပင္ပန္းလာၿပီဆုိရင္ ရလာဒ္ေကာင္းေတြကို မရႏုိင္ပါဘူး။ ဒါ့အျပင္ သင့္ရဲ႕အခ်ိန္ကို ျဖဳန္းတီးသလိုေတာင္ျဖစ္ေနပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ သင့္ကိုယ္သင္ မပင္ပန္းေအာင္ ဂရုစို္က္ပါ။ အလုပ္ေတြတစ္ခုၿပီးတစ္ခု ဆက္တုိက္လုပ္မေနဘဲ အနားယူတတ္ပါေစ။
Ref: Time Management from 10 Steps to a Better Life by Roman Soluk
No comments:
Post a Comment