ေအာင္ျမင္တဲ့
စီးပြားေရးလုပ္ငန္း တစ္ခုကို ပိုင္ဆိုင္ႏုိင္ဖုိ႔ဆိုရင္ေတာ့ အရင္ဆံုး သင္လုပ္ေဆာင္ရမွာကေတာ့
Business
Plan တစ္ခု ေရးဆြဲဖို ့ပါပဲ။ Plan မွမရွိပဲ ၾကံဳသလိုစီးပြားေရးလုပ္လွ်င္ အရင္းအနွီးဘယ္ေလာက္
ေကာင္းေကာင္း ရည္မွန္းထားတဲ့ လုပ္ငန္းဟာ ေအာင္ျမင္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းတစ္ခု
ေအာင္ျမင္ေအာင္ Business Plan တစ္ခုကုိ ၾကိဳတင္ၿပီးေရးဆြဲသင့္ပါတယ္။
၁။ (R&D) သုေတသနလုပ္ျခင္း
ရည္ရြယ္ထားတဲ့
လုပ္ငန္းနဲ ့သက္ဆိုင္မယ့္ အခ်က္အလက္မွန္သမွ်ကို သုေတသန လုပ္သင့္ပါတယ္။ ဥပမာ IT
Business လုပ္မယ္ဆိုရင္ လက္ရွိေအာင္ျမင္ေနတဲ့ IT Company ေတြကို ေလ့လာသင့္ပါတယ္။ သူတို
့ရဲ ့၀န္ေဆာင္မွဳေတြ၊ ၀န္ထမ္းဖြဲ ့စည္းပံု၊ ေစ်းကြက္အေနအထား၊ Customer ေတြရဲ ့တံု ့ျပန္မွဳ
စတာေတြကို စနစ္တက် သုေတသနျပဳ ေလ့လာသင့္ပါတယ္။ အေတြ ့အၾကံဳရွိသူ ကြ်မ္းက်င္ပညာရွင္ေတြနဲ
့လည္း တိုင္ပင္သင့္ပါတယ္။ Google Search ကလည္း သင့္သုေတသနလုပ္ငန္းအတြက္ အေကာင္းဆံုးကူညီ
နိုင္ပါတယ္။ သင့္သုေတသနအတြက္ လိုအပ္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကို Google ကေနရွာေဖြနိုင္ပါတယ္။
၂။ (Planning on
Paper) အစီအစဥ္ေတြကို စာရြက္ေပၚတြင္ခ်ေရးျခင္း
သင္သုေတသန
လုပ္ထားတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကို စာရြက္ေပၚမွာခ်ေရးထားသင့္ပါတယ္။
ဦးေနွာက္ထဲမွာပဲ
သိမ္းထားရင္ တခ်ိဳ ့အေရးၾကီးတဲ့ အခ်က္အလက္ေတြ ေမ့သြားနိုင္ပါတယ္။ စာရြက္ေပၚမွာ ခ်ေရးျခင္းဟာ
ေစ့စပ္ေသခ်ာတဲ့ အလုပ္ျဖစ္ျပီး Business Plan တစ္ခု တည္ေဆာက္ဖို ့ေကာင္းမြန္တဲ့ အေလ့အက်င့္ေကာင္းတစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။
စီးပြားေရးတခုလုံးမွာပါ၀င္ေနတဲ့ လူ၊ ေငြ၊ အရာ၀တၱဳ၊ မဟာဗ်ဴဟာ၊ ေစ်းကြက္ စတဲ့အခ်က္ေတြလည္းျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။
၃။ (Mission) ဦးတည္ခ်က္
သင့္လုပ္ငန္းရဲ
့ဦးတည္ခ်က္နဲ ့သက္ဆိုင္တဲ့ အခ်က္အလက္ေတြကို စာရင္းျပဳစုသင့္ပါတယ္။ ဥပမာ သင္က အမ်ိဳးသမီးသံုးအလွကုန္ထုတ္မယ့္
စီးပြားေရး လုပ္မယ္ဆိုရင္ ကြ်န္ေတာ္တို ့ရဲ ့ Target က အမ်ိဳးသမီးေတြျဖစ္ရမယ္ေပါ့။
ဒီေလာက္နဲ ့ဦးတည္ခ်က္က မလံုေလာက္ေသးပါဘူး။ အမ်ိဳးသမီးေတြမွာမွ အသက္အပိုင္းအျခား ဘယ္နွနွစ္ကေန
ဘယ္နွနွစ္အတြင္းကို ဦးတည္မွာလဲ စသျဖင့္ သင့္လုပ္ငန္းရဲ ့ဦးတည္ခ်က္ အလိုက္ စနစ္တက်ေလ့လာျပီး
အစီအစဥ္ဆြဲထားသင့္ပါတယ္။
၄။ (Completitor) ျပိဳင္ဘက္မ်ား
သင္ဟာ
စီးပြားေရး လုပ္ငန္း လုပ္ေနျပီဆိုမွေတာ့ ျပိဳင္ဘက္နဲ ့မကင္းနိုင္ပါဘူး။ ဒါဆို ျပိဳင္ဘက္ေတြကို
ရင္ဆိုင္ဖို ့ Plan တစ္ခု ၾကိဳတင္ေရးဆြဲ ထားသင့္ပါတယ္။ သင့္စီးပြားေရး နယ္ပယ္ထဲမွာ
ရွိနွင့္ျပီးသား ျပိဳင္ဘက္ေတြသာမက ေနာင္အနာဂတ္မွာ ရင္ဆိုင္ရဖြယ္ရွိတဲ့ ျပိဳင္ဘက္အသစ္ေတြကိုပါ
ၾကိဳတင္တြက္ဆထားရပါမယ္။
ျပိဳင္ဘက္ေတြရဲ
့ အားသာခ်က္၊ အားနည္းခ်က္ေတြကိုပါ ၾကိဳတင္စဥ္းစားထားရပါမယ္။
၅။ (Marketing
Strategy) ေစ်းကြက္မဟာဗ်ဴဟာ
စီးပြားေရးလုပ္ငန္းတစ္ခုရဲ
့ အသက္ေသြးေၾကာကေတာ့ ေစ်းကြက္မွာေနရာရဖို ့ပဲျဖစ္ပါတယ္။ သင့္လုပ္ငန္းရဲ ့ေအာင္ျမင္မွဳ၊
မေအာင္ျမင္မွဳဟာ သင့္ေစ်းကြက္ က်ယ္ျပန္ ့မွဳဘယ္ေလာက္ အတိုင္းအတာရွိသလဲဆိုတဲ့ အခ်က္ေပၚ
မူတည္ပါတယ္။ ဥပမာ သင္က Mobile Application ေရးဆြဲတဲ့ ၀န္ေဆာင္မွဳလုပ္ငန္း လုပ္တယ္ဆိုပါစို
့။
အရင္ဆံုး
သင့္ ၀န္ေဆာင္မွဳကို ေစ်းကြက္မွာ ေနရာရဖို ့ Customer ေတြရဲ ့စိတ္၀င္စားမွဳလိုအပ္ပါတယ္။
Free
Service ေတြ၊ ကံစမ္းမဲေတြ၊ ေၾကာ္ျငာ အဆန္းအျပားေတြနဲ ့သင့္လုပ္ငန္းကို လူသိမ်ားေအာင္
လုပ္ျပီး ေစ်းကြက္ကို က်ယ္ျပန္ ့ေအာင္လုပ္နိုင္ပါတယ္။
၆။ (Needed
Assessment) လိုအပ္ခ်က္မ်ားျပင္ဆင္ျခင္း
စီးပြားေရး
လုပ္ငန္းလုပ္ျပီဆိုရင္ သင္ဟာ လုပ္ငန္းနဲ ့သက္ဆိုင္တဲ့ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ျပင္ဆင္ရပါေတာ့မယ္။
ရွယ္ယာ၊ ၀န္ထမ္း၊ Company လိုင္စင္ စသျဖင့္ေပါ့။ ဥပမာ Website Creation ၀န္ေဆာင္မွဳလုပ္ငန္း
လုပ္မယ္ဆိုရင္အဓိက လိုအပ္ခ်က္ေတြက Designer ေတြ၊ ဖုန္း၊ ရံုးခန္း၊ ၀န္ထမ္း စသျဖင့္
လုပ္ငန္းေပၚမူတည္ျပီး လိုအပ္ခ်က္ေတြကို ျပင္ဆင္ထားသင့္ပါတယ္။
၇။ (Challenging) အဟန္
့အတားမ်ား
အတားအဆီး
အဟန္ ့အတားေတြကိုလည္း ေက်ာ္ျဖတ္တတ္ဖို ့လိုပါတယ္။ ဥပမာ အတူလက္တြဲ လုပ္ေဆာင္ခဲ့တဲ့ ရွယ္ယာရွင္၊ဒါမွမဟုတ္
ပညာရွင္ေတြ၊ ၀န္ထမ္းေတြ၊သင္နဲ ့အတူတူလုပ္ကိုင္ေနရင္း အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ သင့္လုပ္ငန္းက
ထြက္ခြာသြားရင္ လုပ္ငန္းကို မရပ္တန္ ့ပဲ ဘယ္လို လည္ပတ္မလဲ စသျဖင့္ ၾကိဳတင္ေတြးဆထားသင့္ျပီး
ျဖစ္နိုင္စရာ ေျဖရွင္းခ်က္ေတြကို ရွာေဖြထားသင့္ပါတယ္။
၈။ (HR &
Communication) လူ ့စြမ္းအားနွင့္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး
သင့္မွာ
၀န္ထမ္းေကာင္းေတြရွိဖို ့လိုအပ္ပါတယ္။ ထို ၀န္ထမ္းေတြရဲ ့လုပ္ကိုင္နိုင္စြမ္းအားကိုလည္း
အျမဲမျပတ္ေလ့လာ ဆန္းစစ္နိုင္ရပါမယ္။ သူတို ့ရဲ ေနာက္ခံအေျခအေန၊ အားနည္းခ်က္၊ အားသာခ်က္ေတြကိုလည္း
သိရွိထားရပါမယ္။ သူတို ့ရဲ ့ၾကိဳးစား အားထုတ္မွဳေတြကိုလည္း ခ်ီးမြမ္းအသိအမွတ္ျပဳသင့္ပါတယ္။
အမွားအယြင္းေတြ ့ရင္ေတာင္ ရင္းျမစ္ကို ေသခ်ာစံုစမ္းသင့္ပါတယ္။ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးဆိုတာ
Customer ေတြရဲ ့ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး သာမက ၀န္ထမ္းေတြနဲ ့ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံေရးလည္း ပါ၀င္ပါတယ္။
ေကာင္းမြန္တဲ့ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးက သင့္ လုပ္ငန္း ေအာင္ျမင္ဖို ့ မ်ားစြာအေထာက္အကူေပးနိုင္ပါတယ္။
၉။ (Orientation) ေရွ
့သို ့ခ်ီတက္ျခင္း
ေရွ
့ကို ဘယ္လို ခ်ီတက္ၾကမလဲ။ သင္ရဲ ့လုပ္ငန္းကို လမ္းျပေျမပံုတစ္ခုလို ့သေဘာထားၾကည္ ့လိုက္ပါ။
သင္စီစဥ္ထားတဲ့လုပ္ငန္းတစ္ခုခု
ေအာင္ျမင္ျပီးေျမာက္သြားရင္ ေနာက္တစ္ခုကို ဘယ္လို ဆက္အေကာင္အထည္ေဖာ္မလဲေပါ့ စသျဖင့္
အစီအစဥ္ခ်ထားဖို ့လိုအပ္ပါတယ္။
ဒါေတြကေတာ့
Business Plan တစ္ခုတည္ေဆာက္ဖို ့ပါ၀င္သင့္တဲ့အခ်က္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္
စိတ္ကူးစိတ္သန္းခ်င္း မတူတဲ့ အတြက္ Plan ဆြဲပံုခ်င္းကလည္း ကြာျခားနိုင္ပါတယ္။ သင့္
စိတ္ကူးရွိရင္ရွိသလို ကြန္ ့ျမဴးနိုင္ျပီး လိုေနတဲ့အခ်က္ေတြကို ထပ္ျဖည္႔နိုင္ပါတယ္။
ေအာင္ျမင္ေသာ
Business Plan တစ္ခုကို မွန္ကန္ေကာင္းမြန္စြာေရးဆြဲနိုင္ပါေစ။
Credit to: Tin Ko Ko
(Ref: How To Make A Business Plan by Vera Kia Hughes)
No comments:
Post a Comment