Tuesday, January 10, 2017

HR Sales & Service


HR Call Center
ကုမၸဏီမွာဆုိ ဖုန္းလက္ခံရဆုံးကေတာ့ Reception ပါ။ ဒုတိယလက္ခံရဆုံးကေတာ့ HR ဌာနမွာရွိေသာ R&S service ပါ။ ေၾကျငာလုိက္တဲ့ လစ္လပ္ေနရာေတြအတြက္ ဝန္ထမ္းလိုေသးလား? ဘယ္မွာလုပ္ရမွာလဲ? ဘာလုပ္တဲ့ ကုမၸဏီလဲ? လစာကေကာ? စုံလုိ႔ပါပဲ။ Call ေတြက နည္းတာမဟုတ္ဘူး။ ရုံးဖုန္းပါ မေလာက္ေတာ့ external ဖုန္းတစ္လုံးပါေဆာင္ထားရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၀င္လာတဲ့ ဖုန္း call တုိင္းဟာ ကိုယ့္ကုမၸဏီကုိ အက်ိဳးျပဳႏုိင္မဲ့ ၀န္ထမ္းေကာင္းေတြ ျဖစ္မလာဘူးလို႔ မေျပာႏုိင္ဘူးေလ။ဒါေၾကာင့္ Call center က အသံခ်ဳိခ်ိဳ၊ ၾကားလိုက္တာနဲ႔ အင္တာဗ်ဴး ခ်က္ခ်င္း၀င္သြားေစမယ့္ ေလသံမ်ိဳးနဲ႔ ေျပာရပါတယ္။ လိုအပ္ရင္ လမ္းညြန္းမႈေတြျပန္ေပးရပါတယ္။ Conversation တစ္ခုမွာ ကုိယ့္ရဲ႕ အေျပာအဆုိဟာ ကိုယ့္ကုမၸဏီရဲ႕ image ကို ထိခိုက္ေစႏုိင္ပါတယ္။ ငါတုိ႔က အလုပ္ခန္႔မယ္သူမယ္ ငါတုိ႔ကဘာလုိ႔ခ်ိဳသာရမွာလဲ၊ မအားေသးဘူး ေနာက္မွ ဆက္လို႔ လုပ္လုိ႔မရပါဘူး။ R&S ကို တာ၀န္ယူထားရင္ Candidate တစ္ေယာက္ ကုိယ့္ကုမၸဏီ ထုိင္ခုံမွာ လာထုိင္ႏုိင္တဲ့အထိ ၀န္ေဆာင္မႈ ေပးရပါမယ္။ ပထမေျခလွမ္းကေတာ့ call တစ္ခုကစတာပါပဲ။ ကုိယ့္ရဲ႕ စိတ္ေနသေဘာထားဟာ ဒီေနရာမွာ အေရးၾကီးပါတယ္။
---------------------
HR Customer Service
HR ဌာနတစ္ခုဟာ Customer service ဆုိလည္းမမွားပါဘူး။ ေန႔စဥ္ေပးေနရတဲ့ ၀န္ေဆာင္မႈေတြဟာ ကုမၸဏီနဲ႔ ၀န္ထမ္းေတြၾကား အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႔ေစဖုိ႔ ရည္ရြယ္ပါတယ္။ လူလူခ်င္း ခ်ိတ္ဆက္လုပ္ကုိင္ရသည့္အျပင္ ေျပာဆုိဆက္ဆံေရးပါေကာင္းရပါတယ္။ ေန႔စဥ္လက္ခံရရွိလာတဲ့ Customer (Staffs) complain ေတြကို စိတ္ရွည္စြာ နားေထာင္ေပးရျပီး အၾကံဥာဏ္ ၀န္ေဆာင္မႈေတြပါ ျပန္ေပးရပါတယ္။ ဆုိးဆုိး၀ါး၀ါးအေျခအေနမွာ ရွိေနတဲ့ customer ေတြရဲ႕ အျပဳမူေတြကိုပါ HR ကဒဏ္ခံရပါတယ္။ HR ကေပးေနတဲ့ Service ေတြကေတာ့ အမ်ားၾကီးပါ။ R&S service , T&D service, Payroll service , PR service စေသာ ေပးေနတဲ့ service ေတြကေတာ့ ပုံစံမတူပါဘူး။ R&S မွာဆုိ Candidate ေတြဟာ မတူကြဲျပားတဲ့ လုပ္ငန္းအေတြ႔အၾကံဳ ေနာက္ခံေတြလာၾကတဲ့အတြက္ ကုိယ့္ကုမၸဏီနဲ႔ ကုိက္ညီမယ့္သူကို R&S က စစ္ထုတ္ျပီးေရြးပါမယ္။ ခန္႔အပ္ထားတဲ့ ၀န္ထမ္းတစ္ေယာက္ကိုလည္း follow လုိက္ျပီး Performance Appraisal လုပ္ရပါမယ္။ တုိင္းတာခ်က္ေတြအရ လိုအပ္ရင္ T&D service ကုိသုံးရပါမယ္။ Organization ထဲမွာ T&D အတြက္ သင္တန္းေနရာ၊ ေပးသူ၊ ယူသူ၊ ကၽြမ္းက်င္သူ
 
 စစ္ေဆးမည့္ tools ေတြရွိေနဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္။ Payroll service ကေတာ့ system , manual ျခားမွာ လုံး၀ အတိမ္အေစာင္းမခံဘဲ တာ၀န္ယူရပါတယ္။ ေငြေရးေၾကးေရး ကိစၥ ၀န္ေဆာင္မႈေပးရတာဟာ သိပ္ကို အေရးၾကီးပါတယ္။ PR service ကေတာ့ Internal, External labour ျပႆာနာကိစၥေတြ ဥပေဒေၾကာင္းအရ ေျဖရွင္းေပးရျပီး တည္ဆဲဥပေဒေတြကို ေက်ညပ္စြာနားလည္ျပီး ကုမၸဏီအတြက္ ဝန္ေဆာင္မႈ ျပန္ေပးရပါတယ္။
------------------
HR Marketing
HR ေလာကရဲ႕ ပထမေျခလွမ္းျဖစ္တဲ့ Recruitment ဟာ သိပ္ကိုအေရးၾကီးပါတယ္။ HR သမားတစ္ေယာက္ဟာ Marketing သမားတစ္ေယာက္နဲ႔တူပါတယ္။ ကုိယ့္ကုမၸဏီမွာ လာျပီး အလုပ္လုပ္ခ်င္လာေအာင္ ဆြဲေဆာင္စည္ရုံးရတယ္။ လစ္လပ္ရာထူးအတြက္ Target သတ္မွတ္ခ်က္ေတြထားရတယ္။ ေဘာင္အတြင္းမွာ သတ္မွတ္ထားတဲ့အခ်ိန္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ လူဦးေရး ရဖုိ႔ ကုိယ့္ရဲ႕ Source ကို သိရပါတယ္။ အေရးၾကီးဆုံးကေတာ့ လူမွန္ေနရာမွန္ ရဖုိ႔ လိုအပ္ပါတယ္။ ကန္႔သတ္ခ်က္ေတြမ်ားတဲ့ recruitment တစ္ခုမွာ recruiter ေတြရဲ႕ knowledge နဲ႔ decision making ဟာ သိပ္ကုိအေရးပါပါတယ္။ Candidate တစ္ေယာက္ကို Customer တစ္ေယာက္လုိ ဆက္ဆံသင့္ရင္ ဆက္ဆံရပါမယ္။ စကားေတြအမ်ားၾကီးလည္းေျပာရပါမယ္။ ကုမၸဏီမွာ သူ႔ရဲ႕ ကၽြမ္းက်င္မႈေတြ၊ အသိပညာေတြ ဘာသာစကားကၽြမ္းက်င္မႈေတြနဲ႔ ကိုယ့္လုပ္ငန္းအဖြဲ႔အစည္း တိုးတက္ဖြ႔႔ံျဖိဳးဖုိ႔အတြက္ တစ္ေထာင့္တစ္ေနရာက အသုံးျပဳရမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ interview ကတည္းက ထုိသူအား လုပ္ငန္းနဲ႔ကို္က္ညီမယ့္ ေမးခြန္မ်ိဳးေတြ ေမးရပါမယ္။ လိုအပ္ရင္ အျခား ကၽြမ္းက်င္မႈ ေတြ စစ္ေဆးရပါမယ္။ အေရးၾကီးဆုံးကေတာ့ အလုပ္ေလွ်ာက္သူရဲ႕ စိတ္ေနစိတ္ထားအမွန္ကို သိဖုိ႔လုိပါတယ္။ လုပ္ငန္းကၽြမ္းက်င္မႈေတြ မတတ္တာက သင္ေပးလုိ႔ရပါတယ္။ စိတ္ေနစိတ္ထား (Attitude) မေကာင္းတဲ့သူကိုေတာ့ ျပင္ေပးဖုိ႔ခက္တယ္။ ကုမၸဏီမွာ ေကာင္းမြန္တဲ့ Culture တစ္ခုရွိရင္ candidate ေတြကို ဆြဲေဆာင္ရတာ ပိုအဆင္ေျပပါတယ္။
---------------
Sales (HR)
ကုမၸဏီကုိ Recruiter တစ္ေယာက္အေနနဲ႔ product တစ္ခုလိုသေဘာထားျပီး candidate ကိုေရာင္းရပါမယ္။ “မင္းဒီမွာလုပ္ရင္ေတာ့ ဒါေတြရမယ္ “ ႏွစ္ကုန္ဆုေၾကးေတြကေတာ့ ဒါေတြရွိတယ္။ Yearly trip ေတြလည္း ပုိ႔ေပးတယ္။ တစ္ပတ္ကိုလည္း (၂)ရက္ပိတ္တယ္ကြာ၊ လစဥ္ ညစာစားပြဲကလည္းရွိေသးတယ္။ မင္းႏွစ္တုိးလစာကလည္း အျမဲရွိေနတယ္။ စသျဖင့္ Culture ေကာင္းေကာင္းျဖင့္ ကုိယ့္ ကုမၸဏီ Brand ကို သုံးစြဲလာျခင္းလာေအာင္ ေရာင္းရပါမယ္။ အထူးသျဖင့္ KPI စာရင္း၀င္တစ္ေယာက္ကိုရွာေတာ့မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ကိုယ့္ကုမၸဏီက ဒါေတြထက္ပုိေပးႏုိင္တဲ့ကုမၸဏီျဖစ္ေၾကာင္း ေရာင္းရမွာပါ။ ဒါဟာ sales (HR) ပါ။
-----------------------------------
HR Business Development
KPI စာရင္း၀င္ေတြကုိ တျခားျပိဳင္ဘက္ ကုမၸဏီက မဆြဲေဆာင္ႏုိင္ေအာင္ ထိန္းထားႏုိင္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ ကုိယ့္ကုမၸဏီဟာ ဒီထက္မက ေအာင္ျမင္လာဖုိ႔လိုအပ္ျပီး လုပ္ပိုင္ခြင့္ေပးသည့္သူေတြကိုေပးရပါမယ္။ ကိုယ့္ကုမၸဏီ ဒီထက္မက ေအာင္ျမင္ဖုိ႔အတြက္ တန္ဖုိးရွိတဲ့၀န္ထမ္းေကာင္းေတြကုိ လုပ္ငန္းခြဲေ၀ေပးျပီး အင္ပါယာတည္ေဆာက္ရပါမယ္။ Multi-National မွာဆုိရင္ HR ဟာ Business partner တစ္ခုပါ။ ကုမၸဏီထဲမွာရွိတဲ့ လူစြမ္းအားအရင္းျမစ္ေတြ ဖြ႔ံျဖိဳးတိုးတက္လာရင္ ကိုယ့္လုပ္ငန္းလည္း တုိးတက္လာမယ္။ Culture တစ္ခု ေကာင္းေကာင္းဖန္တီထားဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္။ ဒီေနရာ ရွယ္ယာဆုိတဲ့ အေခၚအေ၀ၚ သုံးသင့္ပါတယ္။ ၀န္ထမ္းေတြကုိ BD ပါ၀င္ႏုိင္ဖုိ႔ လုပ္ငန္းရဲ႕ တစ္စိတ္တစ္ေဒသာကို ေပးစားရပါမယ္။ လုပ္ရင္လုပ္သေလာက္ရတယ္ဆုိတာ ၀န္ထမ္းေတြအတြက္ အိပ္မက္ပါ။ ဖန္တီေပးလိုက္ပါ ဒီထက္မက ေအာင္ျမင္လာပါလိမ့္မယ္။
Author : Jimmy Hein (HRM Revolution)

No comments:

Post a Comment