Saturday, May 23, 2015

Presentation ေကာင္းေကာင္းေပးႏုိင္ဖုိ႔


လူမ်ားမ်ားနည္းနည္း လူပံုအလယ္မွာ စကားေျပာဆုိရၿပီဆိုရင္ စိတ္ဖိစီးမႈကေတာ့ ရွိေနမွာ ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပထမဆုံး ပရိသတ္ေရွ႕စကားေျပာရတာပဲျဖစ္ျဖစ္ အႀကိမ္ ၁၀၀ ေျမာက္ေျပာရတာ ပဲျဖစ္ျဖစ္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္သြားဖို႔႔က အေရးႀကီးပါတယ္။ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ၿပီးေတာ့မွသာ သင့္ရဲ႕ေျပာဆိုမႈကို တင္ဆက္ၿပီး သင္ရဲ႕တင္ဆက္မႈကို လူေတြ အမွတ္ရသြားေအာင္ လုပ္ေဆာင္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။

ပညာရွင္ေတြရဲ႕ မွတ္ခ်က္
တစ္ခါတစ္ရံမွာ လူေရွ႕ထြက္ စကားေျပာဆိုရတာက လူေတြရဲ႕ အေၾကာက္ဆုံးအလုပ္တစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။ "လူ ေတြရဲ႕ အၾကည့္ေတြအားလုံးက သင့္ကိုပဲ ၾကည့္ေနၾကတာမို႔ လူအားလုံးေရွ႕မွာ တစ္ေယာက္တည္း အကာ အကြယ္မဲ့ မလုံၿခံဳသလုိ ခံစားရတယ္"ဟု Public Words အဖြဲ႔အစည္းကို တည္ေထာင္သူ ဥကၠ႒လည္းျဖစ္ၿပီး Power Cues စာအုပ္ေရးသားသူ နစ္ေမာ္ဂန္ Nick Morgan ကေျပာပါတယ္။

" အမွန္ကိုပဲ ရွက္ရြံ႕စိတ္အားငယ္မႈေတြ ျဖစ္ေနေစတာပါပဲ"ဟု သူက လူအမ်ားေရွ႕ စကားေျပာရတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္ကလည္း အရွက္ကြဲမွာကုိ စုိးရိမ္တဲ့ ေၾကာက္စိတ္က လူေရွ႕ ထြက္စကားေျပာရတာမွာကုိေၾကာက္ေစတဲ့ အဓိက စိုးရိမ္ပူပန္မႈျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္ထပ္ ျပႆနာတစ္ခုကေတာ့ "လူေရွ႕စကားေျပာရမယ့္ဆုိရင္ ေျခာက္ျပစ္ကင္း အျပစ္တစ္စက္မွ မရွိေအာင္ လုပ္မယ္ဆုိၿပီး ဘယ္ေတာ့မွ မျဖစ္ႏုိင္တာကုိ ရည္မွန္းတတ္ၾကပါတယ္။ ဒါကလည္း လြဲမွားမႈပါ"ဟု ေမာ္ဂန္ကေျပာပါတယ္။

"ေျပာၿပီးသြားရင္လည္း ငါ ဒီလုိေျပာလိုက္ရေကာင္းသား ဒါမွမဟုတ္ ငါဒီလုိလုပ္လုိက္သင့္တာ ဆုိၿပီး ေနာင္တရတဲ့အေတြးေတြကုိ ရက္ေပါင္းမ်ားစြာ ဆက္ေတြးေနတတ္ေတာ့တာပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ တင္ဆက္ရမယ့္သူေတြအေနနဲ႔ ကိုယ့္ကို စိတ္ဖိစီးမႈျဖစ္မယ့္ ပရိသတ္ အခင္းအက်င္းမ်ဳိးကို ေတြးၿပီးေၾကာက္လန္႔မေနသင့္ပါဘူး"ဟု Duarte Design ေက်ာင္းအုပ္ဆရာမႀကီးနဲ႔ စီအီးအို၊ HBR Guide to Persuasive Presentations စာအုပ္ေရးသားသူ နန္စီဒါတီ Nancy Duarte ကေျပာပါတယ္။

"တကယ္ေတာ့ ပရိသတ္ဆိုတာက သူတုိ႔ေရွ႕မွာ ေျပာမယ့္ သင့္တုိ႔ရဲ႕အားေပးခ်င္တဲ့လူေတြပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ သင္ဘာေျပာမယ္ဆိုတာ သူတုိ႔ ၾကားခ်င္ၾကၿပီး သင္အဆင္ေျပေျပ ေျပာဆိုေအာင္ ျမင္သြားတာကိုပဲ လိုခ်င္ၾကပါတယ္။ ဒါေတြကေတာ့ သင့္အတြက္ အကူအညီျဖစ္မယ့္ အႀကံျပဳခ်က္ေတြပါပဲ"လို႔ သူက ေျပာပါတယ္။


၁။ ပရိသတ္ကုိ နားလည္ပါ
သင့္ရဲ႕ ေျပာဆိုတင္ဆက္မႈကို စလုပ္ရၿပီဆိုရင္ သင့္ေျပာမယ့္၊ ေပးမယ့္ အေၾကာင္းအရာသတင္းစကား အေပၚ နားေထာင္သူေတြဘက္က အျမင္နဲ႔ စဥ္းစားပါ။
"ပရိသတ္ကို အရင္ဆံုးေလ့လာထားပါ"လုိ႔ ေမာ္ဂန္ကေျပာ ပါတယ္။ "သူတို႔ရဲ႕ စိတ္အေျခအေနကို နားလည္ေအာင္လုပ္ပါ။ သူတုိ႔ရဲ႕ စိတ္ဝင္စားမႈ၊ သူတို႔ရဲ႕ စိုးရိမ္စိတ္ေတြ၊ လိုအင္ေတြ၊ လိုအပ္ခ်က္ေတြကို သိရိွနားလည္ေအာင္လုပ္ပါ"လုိ႔ ေမာ္ဂန္က ဆိုပါတယ္။

သင့္ရဲ႕ တင္ဆက္မႈအစီအစဥ္က သင့္ရဲ႕ ကၽြမ္းက်င္မႈ ပညာခန္းျပဖို႔ အခြင့္အေရးဆိုၿပီး မတြက္ထားပါနဲ႔။ "တကယ္တမ္း သင့္ရဲ႕႐ႈေထာင့္အယူအဆဆီ ပရိသတ္ကို ေခၚငင္သြားတဲ့ ခရီးတစ္ခုလုိ အခြင့္အေရးမ်ဳိးအျဖစ္ပဲ ေတြးပါ"ဟု ေမာ္ဂန္က ေျပာပါတယ္။ "ဦးေဆာင္လမ္းျပညြန္ျပသူတစ္ဦးရဲ႕ စိတ္ႏွလုံးသြင္းၿပီးပဲ ေျပာဆိုပါ"လုိ႔ ဒါတီက ျဖည့္စြက္ေျပာပါတယ္။

" သင့္ အေျပာကိုနားေထာင္ဖို႔ ပရိသတ္ေတြက ဘာေၾကာင့္လာၾကတာသလဲဆိုတာကို ေတြးပါ။ သူတို႔ကို ဘာေတြေပးရမလဲ။ ဘာေတြေထာက္ပံ့ရမလဲဆိုတာကိုပဲ ကိုယ္ကိုယ္ကိုယ္ေမးထားပါ"လုိ႔ ဒါတီက ဆိုပါသည္။

၂။ ယံုၾကည္မႈကိုရယူၿပီး စတင္ပါ
စကားေျပာဆိုမႈ ပထမ မိနစ္အနည္းငယ္အတြင္းမွာ အဓိကအမွားသုံးရပ္ ရွိတယ္လုိ႔ ေမာ္ဂန္က ဆိုပါတယ္။ ပထမအမွားကေတာ့ ကိုယ္ကုိယ္ကုိယ္မိတ္ဆက္တဲ့အခ်ိန္ပါ။ အထူးသျဖင့္ ကိုယ္ကိုယ္ကိုယ္ ဇာခ်ဲ႕ျပေနတာျဖစ္ ပါတယ္။ ဒုတိယအမွားက ဘာေတြေျပာသြားပါ့မယ္ဆိုၿပီး ပရိသတ္ကို PowerPoint Slide တစ္ခ်ပ္နဲ႕ မာတိကာစဥ္ ခင္းျပေနတာပါ။

တတိယအမွားကိုေတာ့ ေမာ္ဂန္က 'လည္ေခ်ာင္းရွင္းျခင္း' လို႔ ရည္ညြန္းထားပါတယ္။
ဒါကေတာ့ စကားေျပာဖို႔ ပရိသတ္ေရွ႕ရပ္တာနဲ႔ "ကဲ၊ ဒီေန႔ကေတာ့ ေကာင္းတဲ့ေန႔ပါပဲ။ မေန႔က ပါတီက ဘယ္လိုလဲ ေပ်ာ္စရာမေကာင္းဘူးလား။ ခုပရိသတ္ထဲ ရင္းႏွီးတဲ့သူေတြ အမ်ားၾကီးေတြ႔ေနရပါလား"စတဲ့ အလာပ သလာပ စကားေတြ ေျပာတာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ ေလာကြတ္စကားေတြက သင့္ကုိ စိတ္ေအးသက္သာ ျဖစ္ေစေပမယ့္ ပရိသတ္အက်ဳိးမရွိတဲ့ စကားေတြေျပာမိေနတာပါ"ဟု ေမာ္ဂန္ကေျပာပါတယ္။

ဒါ့ျပင္ အလြန္အေရးၾကီးတာကေတာ့ ပရိသတ္ကုိ စိတ္၀င္တစားျဖစ္လာေအာင္ လုပ္ဖုိ႔ အေရးအႀကီးဆံုး မိနစ္ေတြကုိ ျဖဳန္းတီးမိတာပါပဲ "သင္ တကယ္ လုပ္ရမွာက ပရိသတ္ရဲ႕ စိတ္အာ႐ံုကို စစခ်င္းမွာ အမိအရ ဆြဲယူႏုိင္ဖို႔ လုပ္ရမွာပါ"လုိ႔ ေမာ္ဂန္ က ေျပာပါတယ္။

၃။ ဇာတ္လမ္း ပံုျပင္ေတြ ေျပာျပပါ
ပုံဝတၱဳဇာတ္လမ္းေတြက ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ စိတ္သေဘာထားေတြ၊ ယံုၾကည္ခ်က္ေတြနဲ႔ အျပဳအမႈေတြ ေျပာင္းလဲေစပါတယ္။

PowerPoint Slide ေတြ ျပင္တဲ့အခါမွာ ဒီအခ်က္ကုိ သတိထားပါ။ ပုုံဝတၱဳေတြ က ကုိယ္ေျပာျပခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြကို အလြယ္တကူနားဝင္ေစၿပီး အမွတ္တရပုိ ျဖစ္ေစပါတယ္"လို႔ ဒါတီက ေျပာပါ တယ္။

အဟန္႔အတား အခက္အခဲေတြကို ေက်ာ္လႊားေအာင္ျမင္သူေတြရဲ႕အေၾကာင္းက ပရိသတ္စိတ္ကို ဆြဲေဆာင္စြမ္းရွိ ပါတယ္လို႔ သူက ျဖည့္စြက္ေျပာပါတယ္။ ပရိသတ္ အားေပးခ်င္စရာ ဇာတ္ေကာင္မ်ဳိးပါတဲ့ ဇာတ္လမ္းေတြေပါ့။ အခ်က္အလက္ေတြ လုပ္ရမယ့္ စာရင္းေတြ ထုတ္ျပတာထက္ ဒီလုိ ပံုဇာတ္လမ္းေကာင္းေကာင္းေတြက ပရိသတ္ကုိ ရင္ထဲအထိ ၀င္ၿပီး ဖမ္းစားနုိင္ပါလိမ့္မယ္"လုိ႔ ေမာ္ဂန္က ေျပာပါတယ္။

၄။ ေျပာျပတဲ့အတိုင္း လုပ္ခ်င္စိတ္ ျဖစ္ခ်င္စိတ္ေတြကုိ လႈံ႔ေဆာ္ေပးပါ
"လုပ္ငန္းစဥ္ေတြကုိ ေျပာျပႏုိင္ပါတယ္။ အခ်ိန္မီ ၿပီးစီးရမယ့္ ကိစၥေတြကုိလည္း ေဆြးေႏြးႏိုင္ပါတယ္။

ဒီလုိတင္ျပ႐ံုမကဘဲ လုပ္ရမယ့္အလုပ္ေတြသည္ ျပႆနာတစ္ခုကုိ ေျဖရွင္းေနတာျဖစ္တယ္၊ ရလဒ္ႀကီးတစ္ခုဆီကုိ ဦးတည္သြားေနတာမ်ဳိးျဖစ္တယ္ဆုိၿပီးေတာ့လည္း နားေထာင္သူေတြ စိတ္လႈပ္ရွားေစဖုိ႔လိုပါတယ္။

တကယ္ ေဆာင္ရြက္ၿပီး ပန္းတုိင္ေရာက္ေအာင္ႀကိဳးစားခ်င္စိတ္ ျဖစ္ေအာင္လည္း လႈံ႕ေဆာ္ေပးဖုိ႔လုိပါတယ္။


၅။ အေကာင္းျမင္ပါ
သင့္ရဲ႕စင္ျမင့္ေၾကာက္တတ္တဲ့ လကၡဏာေတြက ရင္ခုန္ျမန္တာေတြ၊ လက္ဖဝါးေတြေအးစက္တာနဲ႔ ဗိုက္ထဲကပါ အျပင္းအထန္လႈပ္ရွားတာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါက သင္ ခံစားေနရတာေတြပါ။ ဒါေပမယ့္ ပရိသတ္ကေတာ့ ဒါေတြကို သိပ္မျမင္ရပါဘူး။

"သင္ကသာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ သတိေပးရမွာက သင္ဒီလုိျဖစ္ေနတာ လူေတြ သိပ္မသိဘူးဆုိတာပါပဲ "လုိ႔ ေမာ္ဂန္က ေျပာပါ တယ္။

သင့္ရဲ႕ အသိစိတ္ထဲမွာ ဆိုးဝါးတာေတြပဲ ေတြးလာျပီး "ငါက ေသခ်ာမသိတဲ့ အေယာင္ေဆာင္ သမားတစ္ဦးပဲ။ ဒီစကားေျပာဆိုမႈ ကေတာ့ ဆိုးဆိုးဝါးဝါးေတြျဖစ္ေတာ့မွာပဲဆိုၿပီး အေတြးဆိုးေတြ ဝင္လာလိမ့္မယ္။ ဒါကို တန္ျပန္ၿပီး ရပ္ပစ္ႏုိင္ဖို႔ လိုပါတယ္။ "ညံ့ဖ်င္းတဲ့ အေတြးေတြကို အေကာင္းျမင္စိတ္အေတြးနဲ႔ အစားထိုးဖို႔လုပ္ပါ"လုိ႔ ေမာ္ဂန္က ဆုိပါတယ္။

"ကိုယ့္ကုိယ္ကိုယ္ေျပာပါ။ ဒါေကာင္းသြားမွာပါ၊ ေျပာမယ့္အေၾကာင္းအရာက ငါကၽြမ္းက်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာ ပါ။ ဒီအေၾကာင္းက အရင္ကလည္း ငါေျပာဆိုေနက်ပဲ"လို႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ျပန္ေတြးဖုိ႔ ေမာ္ဂန္က အႀကံေပးပါ တယ္။ ပထမဆုံးအၾကိမ္မွာ သင္က သိမ္ငယ္စိုးရြံစိတ္ဝင္မွာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အေကာင္းဘက္က အေတြးေတြက တကယ္ကို အဆင္ေျပလာပါလိမ့္မယ္" လုိ႔ ေမာ္ဂန္က ေျပာပါတယ္။

၆။ ျပန္လည္သုံးသပ္ပါ။ အစမ္းေလ့က်င့္ပါ။
တကယ့္ ပရိသတ္ေရွ႕မွာ ေျပာဆိုႏုိင္ဖို႔က အစမ္းဇာတ္တုိက္ ျပင္ဆင္ထားၿပီး အသင့္ရွိေနတာက အေကာင္းဆုံးနည္းလမ္းတစ္ခုပါ။ ဒီအတြက္ ကၽြမ္းက်င္ နည္းျပမလိုပါဘူး။ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ေယာက္၊ ဒါမွမဟုတ္ အေပါင္းအေဖာ္တစ္စုေလာက္ရွိရင္ပဲ လုံေလာက္ပါတယ္။

အစမ္းဇာတ္တိုက္ၿပီးေနာက္မွာ "ဒီလုိဇာတ္တိုက္ေလ့က်င့္ရာကေန ဘယ္လိုေျပာဆိုရင္ေကာင္းမလဲဆုိတဲ့ အခ်က္ေတြကို ရရွိမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္လုိေကာင္းမြန္ေအာင္ ေဟာေျပာရမယ္ဆိုတာကုိ ပိုသိရွိေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္"လုိ႔ ဒါတီက ေျပာပါတယ္။ တကယ့္စကားေျပာပြဲႀကီးေတြအတြက္ဆိုရင္ ကိုယ္ေျပာရမယ့္ စင္ျမင့္ပုံစံအတိုင္း ခံစားႏိုင္မယ့္ ေနရာကို ေရြးၿပီး သြားအစမ္းက်င့္သင့္ပါတယ္။

ဒီလိုအစမ္းေလ့က်င့္မႈကိုလည္း ဗီဒီယို႐ိုက္ထားသင့္ေၾကာင္း ဒါတီက အၾကံေပးပါတယ္။ "ဒီ႐ုိက္ယူထားတဲ့ ဗီဒီယုိကေနၿပီး သင့္ရဲ႕ ထူးျခားမႈကို ျပန္ရွာေဖြပါ။ သင့္ရဲ႕လက္ဟန္ေျခဟန္နဲ႔ စိတ္ခံစားခ်က္ပါပါအေျပာေတြကို ျမွင့္တင္ပါ။ သင့္ကုိယ္ဟန္ပုံစံတစ္ရပ္လုံးက ဒီအေၾကာင္းအရာကို စိတ္ပါဝင္စားေျပာေနတဲ့ဟန္ေပါက္ဖို႔က အဓိကပါပဲ"လို႔ ဒါတီက ေျပာပါတယ္။

၇။ အလြန္အကၽြံလည္း မေလ့က်င့္ပါနဲ႔
တစ္ခါတစ္ရံမွာ ေလ့က်င့္မႈက ရလဒ္ေျပာင္းျပီး အက်ဳိးသက္ေရာက္သြားတတ္ပါတယ္။ "သင္က မေလ့က်င့္ပါပဲ ေျပာဆိုရင္ ပရိသတ္နဲ႔က လမိုင္းကပ္ဖို႔ ရွိမွာမဟုတ္ပါ။ ဒါေပမဲ့လည္း အရမ္းေလ့က်င့္ထားရင္ လည္း ပရိသတ္အတြက္က စက္႐ုပ္ဆန္ေနၿပီး ျပဇာတ္ႀကီး ၾကည့္ေနရသလို ျဖစ္သြားပါလိမ့္မယ္။ ေလ့က်င့္မႈ က လုံလုံေလာက္ေလာက္ပဲျဖစ္ေနပါေစ။ ေအးေအးေဆးေဆးျဖစ္ေနပါေစ။ ၿပီးရင္ အစီစဥ္တက်ေျပာၿပီး စိတ္ပါ လက္ပါ ေျပာဆိုပါ"လုိ႔ ဒါတီက သတိေပးပါတယ္။

_____________________
မွတ္ထားရမယ့္ အႏွစ္ခ်ဳပ္
လုိက္နာရန္
-ပရိသတ္အေၾကာင္းသိေနေအာင္လုပ္ၿပီး သူတို႔ဘာလိုခ်င္တယ္ဆိုတာ သိပါေစ။ ကိုယ္ေျပာမယ့္ အေၾကာင္း အရာမွာ က်င္လည္ကၽြမ္းက်င္ေနပါေစ။
-သူငယ္ခ်င္း ဒါမွမဟုတ္ အေပါင္းအေဖာ္အုပ္စုေရွ႕မွာ သင့္ရဲ႕ တင္ဆက္မႈအတြက္ ေလ့က်င့္ပါ။ ၿပီးရင္ ဘယ္လိုေကာင္းေအာင္လုပ္ရမလဲဆိုတာ သူတို႔ရဲ႕ အၾကံျပဳခ်က္ေတြကို စိတ္္ရွင္းရွင္းထား နားေထာင္ပါ။
-ေကာင္းတဲ့ အေတြးေတြပဲ ေတြးပါ။ ကိုယ္ေျပာဆိုမယ့္ အေၾကာင္းအရာအေပၚ စိတ္ထက္သန္ေနပါေစ။
-ပထမမိနစ္အနည္းငယ္မွာ ပရိသတ္စိတ္ဝင္စားမႈရေအာင္ အဖြင့္ေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ဖြင့္ပါ။
- ပုံဝတၱဳဇာတ္လမ္းေတြနဲ႔ ရယ္ရႊန္းပတ္ရႊန္း အေျပာေတြက ပရိသတ္စိတ္္ဝင္စားမႈကို ပိုရရွိေစပါတယ္။

ေရွာင္ၾကဥ္ရန္
-ပြဲအစမွာ ဗလုံးဗေထြးေျပာတာေတြေရွာင္ၾကဥ္ပါ။

-ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ခံစားစိုးရိမ္ၿပီး ေျခေအးလက္ေအးျဖစ္ေနတာေတြကို မစိုးရိမ္မေနပါနဲ႔။ စင္ေၾကာက္တဲ့စိတ္က သဘာဝတစ္ရပ္ပဲျဖစ္ျပီး ပရိသတ္က ဒါကို နားလည္ခြင့္လႊတ္ပါလိမ့္မယ္။

-အခ်က္အလက္ေတြ၊ စာရင္းဇယားေတြနဲ႔ ပရိသတ္ကို ဝန္မပိပါေစနဲ႔။

_______________________________
လက္ေတြ႔ အျဖစ္အပ်က္ (၁)။ သင့္ဇာတ္လမ္းကို ေသခ်ာျပင္ဆင္ထားၿပီး ေလ့က်င့္ထားပါ

၂၀၁၃ ခုႏွစ္အစပိုင္းက ProPhase ဓာတ္ခြဲသုေတသနကုမၸဏီမွ စီအီးအို၊ Cold-EEZE ပူရွိန္း ငံုေဆးျပားထုတ္လုပ္သူ Ted Karkus က အႀကီးစားရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈညီလာခံတစ္ခုမွာ စကားေျပာဖို႔ျဖစ္လာပါတယ္။ တက္က တျခား ကုမၸဏီႏွစ္ခုမွ အမႈေဆာင္ေတြအဖြဲ႔ေတြနဲ႔ အတူထုိင္ၿပီး ေျပာဆိုရမွာပါ။ အဲဒီ့ ကုမၸဏီႏွစ္ခု ကလည္း ProPhase ထက္ၾကီးတဲ့ ငါးဆေလာက္ႀကီးတဲ့ ကုမၸဏီႀကီးေတြျဖစ္ပါတယ္။

"ဒီလို ေျပာဖုိ႔ဆိုဖို႔ျဖစ္လာေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ ႏွလုံးတုန္ ရင္ခုန္ရေတာ့တာေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္ေတာ္စဥ္းစား ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ကုမၸဏီအေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ပါလက္ပါ ထဲထဲဝင္ဝင္ကို ေျပာႏိုင္တယ္။ ဘာေၾကာင့္ဆို ဒီကုမၸဏီအေပၚမွာ ကၽြန္ေတာ္ ယုံၾကည္မႈအျပည့္ရွိတာပဲ'ဆိုျပီး စဥ္းစားမိလိုက္တယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း ကၽြန္ေတာ္သိေနတယ္။ ၾကိဳတင္ ျပင္ဆင္မႈ ရွိထားရင္ေကာင္းမယ္ဆိုျပီးပါ။ Presentation ေကာင္းေကာင္းေပးႏုိင္ဖုိ႔ဆုိတာ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားႏုိင္ဖုိ႔က အေရးႀကီးတယ္ေလ"လုိ႔ သူက ေျပာပါတယ္။

စကားေျပာဆိုလာရတဲ့အခါမွာလည္း Slide တစ္ခုတုိင္းက ဇာတ္လမ္းတစ္ပုဒ္ျဖစ္လာေစရမယ့္ ဆုိတဲ့ မူကုိ အေျခခံထားၿပီးေတာ့ သူကေျပာပါတယ္။ သူက ကိန္းဂဏန္းအခ်က္အလက္ေတြပဲ ပရိသတ္ကို ေျပာေနတာမ်ဳိး မလုပ္ခ်င္ပါဘူး။"ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကုမၸဏီက အမ်ားနဲ႔ဆိုင္တဲ့ကုမၸဏီပါ။ ကိန္းဂဏန္းေတြ သိခ်င္ရင္ အင္တာနက္ မွာ ရွာၾကည့္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒီအစား ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ေတြနဲ႔ Cold-EEZE ရဲ႕ သမိုင္းေနာက္ခံအေၾကာင္းေတြကိုပဲ ေျပာခ်င္ပါတယ္"လို႔ တက္က ေျပာပါတယ္။

တက္ဒ္က ဒီကုမၸဏီရဲ႕ ေနာက္ခံဇာတ္လမ္းက အလြန္စိတ္ဝင္စားဖြယ္ေကာင္းတယ္လို႔ ယုံၾကည္ပါတယ္။ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္မွာ တက္ဒ္က ဒီကုမၸဏီကို ရွယ္ယာလုပြဲရဲ႕ အဆံုးမွာ လြဲေျပာင္းယူခဲ့တာပါ။ သူ ဦးစီးလုပ္ကိုင္ရေတာ့ ေရာင္းအားက တစ္ရစ္ရစ္က်ေနပါတယ္။ ၀န္ထမ္းေတြ အမ်ားႀကီး ေလွ်ာ့ျပစ္ခဲ့ရသလုိ သူ႔ကုမၸဏီရဲ႕ ထုတ္ကုန္ေတြကို လက္လီ သမားေတြ အဝယ္မေလွ်ာ့ဖို႔လည္း ေမတၱာရပ္ခံခဲ့ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေစ်းကြက္မဟာဗ်ဴဟာသစ္ေတြ၊ ထုပ္ပိုးမႈသစ္ ေတြနဲ႔ ထုတ္ကုန္လုပ္ငန္းေတြ စသျဖင့္ အၾကီးအက်ယ္ေျပာင္းလဲမႈႀကီးလုပ္လိုက္ၿပီးေနာက္မွာေတာ့ ေရာင္းအား က တစ္ဟုန္ထိုး ျပန္တက္သြားပါေတာ့တယ္။

တက္က အခုလို စကားေျပာဆိုျခင္းအတြက္ သူတစ္ဦးတည္း ျပင္ဆင္ေနတာေတာ့ မဟုတ္ပါ။ ဒီကာလအတြင္းမွာပဲ Cold-EEZE အတြက္ ႐ုပ္ျမင္သံၾကား ေၾကာ္ျငာအစီအစဥ္မွာ သူပါရမွာဆုိေတာ့ အမူအယာပိုင္းအတြက္ နည္းျပ တစ္ေယာက္ငွားရမ္းထားတာရွိေနပါတယ္။ ''ကၽြန္ေတာ့္ေၾကာ္ျငာအတြက္ အစမ္းေလ့က်င့္တဲ့ေနရာကုိ Presentation Slide ေတြယူသြားျပေတာ့ သ႐ုပ္ေဆာင္ နည္းျပက ကၽြန္ေတာ္နဲ႔အတူ အခ်ိန္ကုန္ခံေနၿပီး ကၽြန္ေတာ္ဘယ္လုိေျပာဆိုရမယ္။ သဘာဝက်က် ဘယ္လို လႈပ္ရွားရမလဲဆိုတာေတြကို သင္ေပးခဲ့တယ္"လို႔ သူက ေျပာပါတယ္။

စကားမေျပာဆိုရခင္ တစ္နာရီေလာက္အခ်ိန္မွာ ရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏံွသူႀကီးတစ္ေယာက္က တက္ဒ္ကို တစ္ေယာက္ခ်င္း ေတြ႔ဆုံ ခ်င္တယ္လုိ႔ ေတာင္းဆိုထားခဲ့ပါတယ္။ "ဒါကပဲ ကၽြန္ေတာ္Presentation ကုိ တစ္ေခါက္ေလ့က်င့္ဖုိ႔ အခြင့္အေရးတစ္ရပ္ ျဖစ္သြားခဲ့ပါတယ္။ တစ္ဦးခ်င္းကို ေျပာျပရတာနဲ႔ လူ ၂၀၀ ေလာက္ကို ေျပာျပရတာက ဘာမွထူးျခားေျပာင္းလဲမႈ မရွိဘူးဆိုၿပီးေတာ့ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ သတိေပးလိုက္တယ္"ဟု တက္က ရွင္းျပပါတယ္။

တက္ဒ္ရဲ႕ ေဟာေျပာခ်က္က အရမ္းေအာင္ျမင္မႈ ရရွိသြားပါတယ္။ စင္ျမင့္က သူမဆင္းခင္ သူ႔နားကို လူဒါဇင္ ဝက္ေလာက္ကပ္လာၿပီး ကုမၸဏီအတြက္ အၾကံဥာဏ္ေကာင္းေတြေပးသြားၾကပါတယ္။

လက္ေတြ႔ အျဖစ္အပ်က္ (၂)။ အဓိကအာေဘာ္ကို ရွာေဖြထားၿပီး ပရိသတ္ကို စ်ာန္၀င္လာေအာင္ လံႈ႕ေဆာ္ႏိုင္ဖို႔ စဥ္းစားပါ

၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္က အဆင့္ျမင့္ပညာေရးေဆာ့ဖ္ဝဲလ္ကုမၸဏီ တစ္ခုရဲ႕ ေစ်းကြက္ရွာေဖြေရးတာဝန္ခံ အႀကီး အကဲ မီရွယ္ရိဒ္ Michelle Reed က ကုမၸဏီေဖာက္သည္မ်ားအတြက္ ဧည့္ခံတဲ့ပြဲတစ္ခုမွာ အဖြင့္အမွာစကား ေျပာၾကားဖို႔ ေတာင္းဆိုခံရပါတယ္။ ပရိသတ္က ၈,၀၀၀ ခန္႔ရွိတဲ့ပြဲပါ။

"ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရရင္ ကၽြန္မ ေၾကာက္သြားတယ္။ ဒါကုိ ကၽြန္မ ေကာင္းေကာင္းလုပ္ႏိုင္ခ်င္တယ္။ ကၽြန္မေပးခ်င္တဲ့ သတင္းစကားက ပရိသတ္ ရင္ထဲမွာ ပဲ့တင္က်န္ခဲ့ေစခ်င္တယ္"ဟု ရိဒ္က ေျပာပါတယ္။

ပြဲရဲ႕ေခါင္းစဥ္က 'ဒီေန႔ ဦးစားေပးရမယ့္အခ်က္ေတြနဲ႔၊ မနက္ျဖန္အတြက္ ျဖစ္လာႏိုင္ေသာ အခြင့္အလမ္းမ်ား' ဆိုတဲ့ ေခါင္းစဥ္ပါ။

သူမရည္ရြယ္တာက ေက်ာင္းသား/သူေတြရဲ႕ ပညာသင္ယူမႈ အေတြ႕အႀကံဳေတြကုိ နည္းပညာနဲ႔ ဘယ္လုိ ပိုေကာင္းေအာင္လုပ္ေပးႏုိင္တယ္ဆုိတာကုိ ပရိသတ္ စဥ္းစားမိေစခ်င္တာပါ။

"တကၠသိုလ္အဆင့္ ပညာသင္ယူျခင္းက သင့္တို႔အတြက္ ပိုမိုေကာင္းမြန္တဲ့ ဘဝကို ပိုင္ဆိုင္ေစပါတယ္။ သင္နဲ႔အတူ မိသားစုေရာ၊ ေနာက္ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ကမာၻႀကီးကိုေတာင္ ပိုမိုေကာင္းမြန္တဲ့ ေနရာအျဖစ္ ဖန္တီး ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ဒီလို အသိတရားမ်ဳိးကို ပရိသတ္ကို ေပးခ်င္ခဲ့တာပါ"လုိ႔ ရိဒ္က ေျပာပါတယ္။

ရိဒ္က စတင္စကားေျပာရစဥ္မွာ သူမဘဝကိုပဲ ဥပမာေပးလို႔ေကာင္းတဲ့ အျဖစ္လို႔ပဲ စိတ္ထားလိုက္ပါ တယ္။ "ကၽြန္မရဲ႕ ပုဂၢိဳလ္ေရးဘဝ အေတြ႔အႀကံဳကို ေျပာပါတယ္။ ၁၉၈၀ ႏွစ္ေတြက ေကာလိပ္ေက်ာင္းသူဘဝ အတန္းတက္ခ်ိန္ေတြက အေၾကာင္းေပါ့။ ခု ၂၀၀၀ ျပည့္ႏွစ္ ႏွစ္လယ္ကာလေတြမွာ ကၽြန္မကေလးေတြနဲ႔ လုံးလုံးလ်ားလ်ားျခားနားသြားၿပီျဖစ္တဲ့ ေက်ာင္းသူဘဝအေၾကာင္းကို ေျပာျဖစ္လိုက္ပါတယ္။ ကၽြန္မ အတန္းတက္ဖို႔ စာရင္းသြင္းရတဲ့ အခ်ိန္္ကာလေတြတုန္းက တန္းစီရင္း ဖီလာဒဲလ္ဖီးယားျမိဳ႕က လမ္းေပၚမွာ အိပ္ခဲ့ရတယ္။

ကၽြန္မ အမွတ္စဥ္ကို ေခၚေတာ့ ကၽြန္မ အတန္းထဲ ေျပးဝင္သြားၿပီး တစ္စားပြဲၿပီး တစ္စားပြဲ ေျပးသြားရွာေနရ တယ္။ ကၽြန္မ တက္ခ်င္တဲ့ အတန္းကုိ စာရင္းသြင္းႏုိင္ဖုိ႔ပါ။

ကၽြန္မကေလးေတြ ေခတ္ေရာက္ေတာ့ စာရင္းသြင္းဖို႔ အြန္လိုင္းကတင္ စာရင္းေပးႏိုင္ေနၿပီ။ သူတုိ႔ရဲ႕ အိပ္ခန္းအတြင္းကေနပဲ ေအးေအးသက္သာ လုပ္ႏိုင္ သြားပါၿပီ။ ကၽြန္မ ျဖစ္ခ်င္တာကေတာ့ ကၽြန္မတုိ႔ေတြ ဘယ္ေလာက္ျဖတ္သန္းခဲ့ရတယ္ဆိုတာ နားလည္ေစ ခ်င္တာပါ။ ေနာက္ၿပီး ပရိသတ္ကို ေတြးေစခ်င္မိတာက ဘာေတြ အနာဂတ္မွာ ထပ္ျဖစ္လာဦးမလဲဆိုတာပါပဲ" လို႔ ရိဒ္က ေျပာပါတယ္။

ဒီစကားေျပာဆိုမႈမွာ ရိဒ္အတြက္ ေအာင္ျမင္မႈရခဲ့ၿပီး ပိုမိုယုံၾကည္စိတ္ကို ခိုင္မာေစခဲ့ပါတယ္။ လက္ရွိမွာ ရိဒ္က အလုပ္ရွင္မ်ား ဝန္ထမ္းငွားရမ္းမႈမွာ ကူညီအကဲျဖတ္ေပးသည့္ SkillSurvey ကုမၸဏီမွာ CMO တစ္ဦးျဖစ္ ေနၿပီး လူထုကို စကားေျပာဆိုတင္ဆက္မႈေတြလည္း ပုံမွန္ျပဳလုပ္ေနသူျဖစ္ပါတယ္။

"ကၽြန္မက ကၽြန္မရဲ႕ ပရိသတ္အေရအတြက္ကုိ အၿမဲတမ္း ေခါင္းထဲထည့္တယ္။ သူတုိ႔ ကၽြန္မေျပာတာကုိ ဘယ္လုိ နားလည္လက္ခံမွာလဲ၊ သူတို႔ ဂ႐ုတစိုက္ရွိတဲ့ အေၾကာင္းအရာေတြက ဘာေတြလဲ။ သူတို႔နဲ႔ လမိုင္းကပ္ေနဖို႔ ဘယ္လိုႀကိဳးစား ရမလဲဆိုျပီး ကၽြန္မအျမဲ တြးပါတယ္"ဟု ရိဒ္က ေျပာပါတယ္။

မူရင္းေရးသားသူ ရီဘတ္ကာႏုိက္ (Rebecca Knight) ရဲ႕ How to give a steller presentation ကုိ ဆီေလ်ာင္ေအာင္ ဘာသာျပန္ဆုိထားပါတယ္။

https://hbr.org/2014/11/how-to-give-a-stellar-presentation

No comments:

Post a Comment